Huisdier mee op reis

Hallo allemaal,
We zouden graag volgende zomer onze hond meenemen op vakantie naar engeland.
Ik begrijp dat er aan bepaalde wettelijke inentingen moet worden voldaan.
Is er iemand die ons kan vertellen hoe of wat, of een site doorsturen waarop we deze eisen kunnen zien.
heel veel bedankt.

Groet Gerard

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja, je moet ze vaccinerren. Ik kan zo snel allen rabies vaccinatie vinden. Informatie op de nederlandse site: http://dogsincluded.nl/invoer/gb.htm

en op de officiele site van de engelse overheid: http://www.defra.gov.uk/wildlife-pets/pets/travel/index.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je het even aan de dierenarts vragen. Die weten hier vaak alles vanaf, en dan weet je ook zeker dat je betrouwbare informatie krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste moet hij een paspoort hebben.
Ten tweede moet die verzekerd worden.
En dan kan dat volgens mij..

toch eventjes bij de gemeente vragen wat er allemaal moet gebeuren
succuess
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gemeente heeft er niets mee te maken. Bovendien leert een snelle blik op de link van Jelle van 6 dagen geleden me al dat het dier ook gechipt moet zijn, de details van de zogenoemde PETS regeling heb ik dan nog niet eens bekeken.