Mijn zoontje van 7 stelt de volgende vraag aan Sinterklaas:Wat was sinterklaas toen hij klein was?

Hij heeft op een papier die vraag geschreven en in de schoen gedaan. Nu moet ik deze vraag voor morgenvroeg beantwoordt hebben. Het enigste wat ik kan verzinnen is dat sinterklaas vroeger ook gewoon een kind was.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betrefd de beste vraag die ik tot nu toe hier gelezen heb, en wat een slim kind moet dat zijn. Ik wou dat ik nog zoveel te ontdekken had. Dan is het leven toch eel leuker..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zó das 'n goede vraag zeg....
'k Weet zo snel even niks... Maar ik ga aan de denk en zodra ik wat weet laat ik het horen... Maar verwacht niet teveel... Tis de moeilijkste vraag die ik de afgelopen tijd voorbij heb zien komen....

Het beste antwoord

Sinterklaas schrijft;
Dag lieve jongen.

Ik was vroeger net zo`n lieve baby als jij was. Toen ik wat
groter was, zoals een kleuter, was ik ook lief maar soms een beetje ontdeugend, zelfs wel eens stout of boos. Dat is niet leuk maar wel normaal, dat is iedereen wel eens. Als ik dan lief was, kreeg ik vaak een beloning en dat vond ik heel fijn. Nu ben ik een oude man en omdat ik kinderen heel lief vind, geef ik ze ook een beloning als ze niet zo vaak stout zijn, als ik jarig ben. Je mag best af en toe stout zijn, dat schrijf ik op in mijn grote boek, maar als je vaker lief bent krijg je een beloning van Sinterklaas.
Daag, lieve jongen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi,mooi!!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen nu toe vindt ik dit het beste antwoordt op de vraag van mijn zoontje. Hartstikke bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cool. Ik zou zo weer in hem gaan geloven ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit het beste antwoord om aan een jongetje van 7 jaar te geven. Het is niet te moeilijk, maar je scheept hem niet af met een dom antwoord waar hij niets mee kan. Echt hartstikke bedankt. Hij heeft het briefje vandaag zelfs mee naar school genomen.

Andere antwoorden (9)

Toen was het net zo´n flinke vent als dat jij was...

Dat zou ik antwoorden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die vind ik wel leuk, alleen vraag ik me af of het mannetje dan denkt dat hij later sinterklaas kan worden?
toen was de sint een heel lief klein mannetje net als jij die al zijn speelgoed al zo lief deelde met alle andere kinderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen at hij boterhammen met pindakaas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefste jongetje van de stad, en daarom mocht hij Sinterklaas worden! En hij zoekt nog een opvolger voor over 50 jaar, dus als jij nou heel lief bent....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is al zo oud dat hij zich niet meer kan herinneren hoe zijn kindertijd was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb Sint even zitten googlen, en ik zou een beetje van de waarheid en wat traditie (van rijden over daken en luisteren of kinderen zo goed mogelijk leven en niet jokken), een beetje vermengen , met een sausje van : geven / delen maakt je blij, omdat je er iemand anders blij mee maakt.
Ik zou wel iets van het sprookje, van de magie erin verwerken : ik had me als kind afgescheept gevoelt, en niet serieus genomen, met dooddoenende net-zo-lief-als-jij-teksten - Je wordt niet Sinterklaas, als je een heel gewoon kind was - je moet dan als kind ook al byzonder geweest zijn.

En dat sluit prima aan bij de beleefwereld van ieder kind, dat het gevoel heeft voor iets heel byzonders op de wereld te zijn gekomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer Sinterklaas is geboren weten we niet maar wel weten we welk jaartal ongeveer het jaar 270 in Patara in Lycië (dat is in Turkije zoals dat nu heet) en hij is gestorven op 6 december, in het jaar 342 in Myra. Als Sinterklaas nu nog zou leven, zou hij 1738 jaar geweest zijn. Sinterklaas, ook wel Sint-Nicolaas genoemd, verrichte vele wonderen. Zijn ouders stierven al toen hij nog erg jong was, en hij erfde alles. Hij was erg rijk. Hij hield het geld niet voor zich zelf, maar deelde het met de armen mensen. Dit is een voorbeeld: Er waren eens drie arme meisjes, die niet genoeg geld hadden voor een bruidsschat. Dat is een geldbedrag wat de vader aan de familie van de bruidegom betaalt, omdat hun nu voor zijn dochter gaan zorgen. Hoe ouder het meisje, hoe hoger het bedrag. Op een avond dat de meisjes wilden weglopen om zelf geld te gaan verdienen voor hun bruidsschat, kwam Sinterklaas 3 goudstukken brengen. Hij wou anoniem blijven, dus verstopte hij zich, maar de vader van de meisjes zag hem toch. En zei tegen de meisjes: Het was een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker. Dat komt ook voor in een Sinterklaas liedje, zo zijn heelveel Sinterklaas liedjes ontstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat heb je met die leeftijd!
Toe was hij klein jongentje net als jij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een beetje laat antwoord misschie, maar sinterklaas zegt meestal dat hij te oud is om zich dingen te herinneren.
Zo kom je overal makkelijk mee weg.