Sri Lanka met baby 8 maanden - wie heeft ervaring ?

Beste ,

Ieder jaar doen wij een Azie reis van 1 maand - Indonesie en Thailand hebben we al gedaan - nu willen we weer naar Azie - maar er is een baby van ondertussen 8 maanden bijgekomen :-) Maar toch willen we nog 3 weken weg - en niet enkel in een luxe resort!

Hebben jullie al ervaringen in Sri Lanka met babies ?

Alvast bedankt voor de feedback !

Groet ,

Isabelle

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

geen ervaring maar in bron staat wel een iets interessants.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat gaat over kinderen.
Ik kan daar wel wat over vertellen uit eigen ervaring.
Ik heb daar toeristen zien rondreizen met kindjes van die leeftijd en dat leek me geen pretje voor de kleintjes.
Benauwd, en plekken (met name aan de kust) waar je levend wordt opgevreten door de muggen. (die trouwens gewoon dwars door je spijkerbroek steken)
Niet al te hygiënisch overal. Prachtig vakantieland voor volwassenen, maar wat betreft baby's: afrader van mij.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens +1
Ik kan alleen mijn eigen mening geven, doe het zo'n jong kind niet aan. In de brandende zon in de middle of nowwhere rond gaan met een klein kind, ik zou gewoon lekker in Nederland blijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stel dat je kindje ziek wordt daar (en dat zou zo maar eens kunnen gebeuren) dan heb je de poppen aan het dansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben echt niet vies van avontuurlijk reizen, maar met een baby van acht maanden? Ik zou met dat soort reizen wachten tot je kind minstens zelf kan lopen en praten.

Intussen is er niets mis met een luxe resort. Laat jezelf verwennen. Je kunt nog steeds buiten de 'compound' komen om iets van het land te zien, maar als er iets mis gaat, heb je een goede basis om op terug te vallen. 'Roughing it' is een stuk minder leuk als je baby koorts heeft en je niet aan goede medische hulp kunt komen omdat je de taal niet spreekt en er alleen een lokale kliniek is in het oh zo 'authentieke' deel van Sri Lanka.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee gelukkig niet, ik moet er niet aan denken. Ik geloof niet dat je er een baby van 8 maand een plezier mee doet om in Sri Lanka te gaan rondreizen. Alleen als je er op (naaste) familiebezoek gaat zou je het kunnen overwegen, maar puur voor je eigen lol er heen? Op het moment dat je aan kinderen begint weet je/doe je een paar dingen. Punt 1 een baby jonger dan 6 maanden vervoer je niet op de fiets, dat hobbelt en bobbelt te veel, ook in een fiets kar of zo'n maxicosyding achterop. Punt 2 wordt er niet (meer) gerookt in huis en Punt 3 lange reizen voor de fun kunnen voorlopig niet. Als je hier niet toe bereid bent moet je kinderen niet overwegen, alleen al de eventuele injecties die het kind moet hebben.