Raadseltje --> Waarom zakt de brug niet door?

Denk aan een lange brug, van ongeveer 3 km of zo.
Een vrachtwagen rijdt op de brug, de brug is geschikt voor 1 vrachtwagen te gelijk.
(van begin tot eind)
En als er iets op de vrachtwagen zou komen, die zelfs maar 10 gram weegt...
Dan zakt de brug door.!
Maar na 2 km komt er een vogeltje op de vrachtwagen...
En de brug zakt niet door.!
? Waarom

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door 2 kilometer lang verbruik van de brandstof, heeft de vrachtwagen iets gewicht verloren.
Vandaar dat het vogeltje er nu op kan zitten zonder dat de brug doorzakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het vogeltje is zo sterk en tilt de vrachtwagen op met zijn pootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Het is een roofvogel, waardoor de andere vogels die meeliften op de vrachtwagen nu wegvliegen waardoor het totaal gewicht niet toeneemt of zelfs afneemt.
2. De vogel zat in de vrachtwagen, vloog naar buiten en ging daarna weer terug op de vrachtwagen zitten.