Hoe zet ik de video's van mijn Sony camcorder over op mijn MacBook (zonder Firewire)?

Ik heb een MacBook, zonder Firewire.
Nu blijkt dat ik mijn Sony Camcorder (DCR-HC51E) niet op mijn Macje kan aansluiten.
Volgens Sony moet ik een "USB naar iLink dongle" kopen.
Is het waar dat ik daarmee mijn videootjes naar de Mac kan overzetten?
Zo ja, waar kan ik zo`n ding kopen? Zo nee wat moet ik dan doen?
(BCC had hem niet, en wenste me "veel succes bij mijn zoektocht" :S
Alle suggesties zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is best lastig als je geen firewire (= iLink) aansluiting hebt op je Mac.
Volgens mij kan het ook niet met een USB>firewire verbinding omdat de doorvoersnelheid van data van USB lager ligt dan van firewire. Als er al zoiets bestaat van een USB naar iLink dongle...dan loop je toch risico op een slechte overdracht. En ook misschien met hardware herkenning van de camera gaat het dan fout.

Als het om een éénmalige actie gaat kan je vragen aan iemand met een modernere Mac of PC met firewire aansluiting of die de film voor je captured en dan op bijvoorbeeld een externe harddisk zet. Dan kan je die externe HD weer aan je Macbook hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

kan je het niet overzetten via usbkabel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat schijnt niet te kunnen. Dat hebben ze me teninste verteld bij alle winkels waar ik ben geweest (BCC, Dynabite, It's, Apple store, en nog een of twee).