Zijn de campings in Italie nu zo duur of lijkt dat zo???

Beste allemaal,

Wij gaan al heel wat jaren kamperen met onze eigen tent. De tent is niet te groot en wij gebruiken nooit
elektriciteit op de camping. We hoeven geen toeters en bellen. We boeken nooit van te voren en gaan altijd op de bonnefooi. Op die manier hebben we al heel wat kampeerervaring in Frankrijk opgedaan, maar nog niet in het hoogseizoen in Italie.
Al zoekende naar leuke campings valt het mij op dat campings zo verschrikkelijk duur zijn in Italie. Vaak vraagt men een prijs per plaats, daarnaast nog per persoon een bedrag en vaak nog extra voor auto, tweede tentje etc. Ik ben nog geen camping tegen gekomen waar ik onder de 50 euro per dag kan kamperen, en dat zijn dan nog de goedkopere. Terwijl we in Frankrijk moeiteloos rond de 20 euro per dag of minder uitkomen.
Ligt dit nu aan mij of is het verschil echt zo groot? Ik zag wel dat het heel veel goedkoper wordt in voor/na seizoen. Maar dat kan voorlopig even niet....
En heeft iemand een leuke tip voor een goed betaalbare campings in Italie?

Bedankt!
Hartelijke groet,
Manon

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Italie is al jaren een van de duurste landen om te kamperen..helaas...
Maar goedkoop kamperen kan wel als je veen doorzoekt.. Wij hebben goede ervaringen in de Dolomieten rondom Trentino aan het Caldonazzomeer en het Levicomeer.. Verder aan het Gardameer camping Della Rosa en verderop een camping in Pacengo.. hogerop aan het Gardameer is het goed te betalen tot aan Pai..Bardelino en Cisano zijn relatief goedkope plaatsen.. eerst even informeren...
Vermijd Toscane en de Italiaanse Bloemenrivera..
Wil je een andere kant van Italie zien ga dan richting de Marq.. prachtig en goedkoop gebied..vlak bij de Adriatische zee..
Have fun!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Twee jaar geleden niet, toen was het vergelijkbaar, maar wat Berelusconi heeft teweeggebracht wordt nu misschien merkbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt de campings in Italie zijn behoorlijk prijzig, en het begint bij 30 euro en komt alles er nog bij hoe meer je wilt hoe duurder het wordt. Bij heel veel campings hebben ze standaardprijzen en daar komt inderdaad elektriciteit, auto, toeristenbelasting p.p. bij. Je mag wel vaak een klein tentje er bij zetten maar is ook weer afhankelijk. Spanje is ook vrij prijzig maar hier kan je nog redelijk slagen. In Frankrijk heb je goede prijsverhoudingen. Maardat had jezelf al aangegeven. . Het is ook van belang hoe groot de camping is en afhankelijk van de ligging, vlakbij zee, stad, uitgaansgeledenheden, winkels.
De ANWB heeft een eigen site met heel veel campings.