binnenkort misschien pgb, wat mag en wat niet?

goededag allemaal!

Ik ben hier helemaal nieuw met alles en krijg van alles te lezen en via vrienden en kenissen te horen.
Mijn zoontje van bijna 5 gaat binnenkort naar een mod school en heeft adhd en pdd-nos. Ik weet het ik ben misschien te voorbarig, maar ben liever op voorbereid dan dat alles straks in 1 x komt.
Ik zit met een aantal vragen in mijn maag, ik mag straks pbg aanvragen geloof ik, alleen wat mag je er allemaal mee. Ik wil wel werken maar is heel moeilijk om dit onder schooltijden te krijgen. Dus kom ik zonder werk te zitten, want mn zoontje heeft heel veel regelmaat nodig. Ik mag zelf zorg inkopen, maar mag ook de zorg zelf op mij nemen toch?
Maar omdat ik misschien zonder werk kom te zitten, mag je je zelf dan door de verzorging van je zoon op je te nemen ook met behulp van pgb uitbetalen? of is dit puur voor de zorg(wat natuurlijk logisch is en klinkt) en kinderen met adhd en pdd-nos wat voor budget ontvang je hier dan ongeveer voor?
En wat MOET je hier allemaal voor betalen? wat moet ik mij hier in bedenken?
de taxi kosten om naar school te gaan?
de zorgboerderij?
de medicatie?
de school?(mod)
Ik heb geen auto maar moet straks veel rijden, mag of kan je er een kleine auto van halen?
ben je verplicht iemand in te huren of mag je inderdaad zelf zorg op je nemen?
ik weet het ik ben een vrouw met heel veel vragen, maar ben liever zoals ik zei voorbereid dan dat ik nog helemaal van niets weet.
Ik wil jullie alvast bedanken voor eventuele antwoorden en hulp......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het pgb kan alleen besteed worden aan zorg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet er zelf niets van af maar wellicht heb je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom bel je niet even met het CIZ zelf? Ik bedoel, hun zeggen de pgb toch toe?

Ze hebben vast een antwoord op al je vragen:)

Want zij zijn daarin gespecialiseerd.
Wij niet;)