eerste mobiele telefoon kopen

Hallo prikborders,

Ik ben één van de weinige Nederlanders zonder mobiele telefoon. Daar gaat binnenkort verandering in komen.
Omdat ik bijna geen verstand heb van mobiele telefoons, vraag ik om jullie advies.

Ik ben op zoek naar een telefoon die ik overal in het buitenland kan gebruiken (bellen en gebeld worden). Ik weet nu al zo veel dat het een quadband telefoon moet zijn en simlockvrij zodat ik ter plekke een kaartje kan kopen.

Op de website van BOL heb ik 2 betaalbare telefoons (Samsung E2210B en Samsung C3050) gezien, maar raak toch een beetje in de war door de informatie op BOL's website.

BIj de Samsung E2210B staat onder 'Telefoonfuncties' bij 'Aantal netwerken' inderdaad quadband. Maar.... bij 'Zend- en ontvangstfuncties' staat bij 'Bandbreedte' weer dualband. Kan ik deze telefoon nou wel of niet in het buitenland (Azie, Afrika, Europa) gebruiken?

Niet dat ik het per se nodig vind, maar zou wel ontzettend handig zijn, kan ik met deze 2 Samsung toestellen (E2210B en C3050) (gratis) internetten bij wifi spots in het buitenland?

Sorry voor m'n ontwetendheid en ik hoop dat jullie mij in de juiste richting kunnen wijzen.

Suggesties voor andere geschikte telefoons zijn van harte welkom en als iemand nog een gebruikt geschikt toestel in de la heeft liggen, heb ik mogelijk interesse om het over te nemen.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Weet wel dat je dan niet meer een persoon bent zonder telefoon en dat je wellicht de laatste Nederlander was zonder mobiele telefoon...

Ik zou zeggen, neem de mooiste telefoon die je ziet, ze kunnen allemaal alles wat je wilt, neem gewoon de mooiste... Dan kun je namelijk wel beslissen, als je op elke andere grond gaat beslissen kom je in problemen, dus neem de mooiste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je het beste even naar Samsung zelf bellen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op de website van Ben Woldring over mobiel bellen. www.bellen.com. Die brengt misschien een beetje licht in het duistere bos van de mobiel bellen aanbieders. Daarop zie je dat Simyo en Aldi goedkoop zijn. Mijn man heeft net een heel goedkoop abonnement bij Simpel genomen. Keuze zat. Of, eerlijk gezegd, téveel keuze.
O ja, en staar je niet blind op kekke gratis mobiele telefoons, want die betaal je uiteindelijk toch zelf, door middel van lange en duurdere abonnementen.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je helaas geen twee + punten geven, vanwege je reactie op mijn vraag ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eén punt was genoeg om me door de duizend punten grens te helpen. Mijn dank is groot :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jippieeeee :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Esme,hoe voelt dat? Was er een klap net zoals met de geluidsbarriëre?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was onbeschrijfelijk ... zoiets had ik nog nooit meegemaakt in mijn leven.
In Nederland heb je geen quadband nodig. Het is bovendien aan te raden om te kijken naar de stralingemissie van telefoons. Er is recent onderzoek geweest naar de niveau's. Verder is de telefoon qua functies niet zo belangrijk, wel qua bedieningsgemak. De 1 vindt een Nokia indeling makkelijk, de ander een Siemens, LG of Samsung. Ga naar de winkel en probeer de bediening uit. Of je de telefoons in het buitenland kunt gebruiken, ligt over het algemeen aan het abonnement dat je erbij afsluit. Als je inderdaad ook wilt kunnen WiFi'en, zou ik persoonlijk (heb mezelf nog kunnen weerhouden) voor een iPhone gaan (gewoon omdat inmiddels redelijk goed bewezen is, dat hiervan het gebruiksgemak het beste is voor internetten op een telefoon).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verder heb ik gelezen dat je erg op moet letten op wifi. Er zijn mobieltjes die automatisch van wifi naar mobiel internet gaan als wifi wegvalt. Dat kan in Nederland alleen al in de honderden euro's lopen. Dus vraag ook ff of jouw nieuwe tel dat ook doet.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dus dat je zelf voor je internet betaald ipv via de wifi.