Welke steekje als eerst aan?

Je komt in een donkere kamer. Het is heel koud.
Je hebt 1 lucifer 1 gaslamp 1 kachel en 1 kaars. Welke steekje als eerst aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Met de lucifer steek ik de kaars aan. Deze kaars kan ik gebruiken om de kachel en de gaslamp aan te doen.
Nu te hopen dat er genoeg gas in de gaslamp zit. En dat er genoeg hout in de kachel ligt om me warm te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je steekt als eerste de lucifer aan.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ rotaluclac, zo briljant is dat niet hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is wel het goede antwoord maar hoe ga je een (nederlandse) lucifer zonder doosje aansteken?
ik steek als eerste de kaars aan (met de lucifer, die ik niet aansteek maar afstrijk).
met de kaars kan ik de lamp en de kachel aansteken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Geen van allen. Ik gebruik het lichtknopje op de lamp aan te doen en loop naar de thermostaat om de CV wat warmer in te stellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je hier klikt heb je het antwoord..

doe die van die sokken ook even , hebben we dat ook weer gehad:

http://www.puzzle.dse.nl/joke/index_nl.html#cold_dark
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+100!
Dan ga je af hoor, BABYfaced!!
Lucifer lijkt me. Uit elk (kinderraadsel) boekje heb je toch al die geinige vragen!