Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn barnevelders goede winterleggers?

Zijn barnevelders goede winterleggers? Ik was ook van plan om het daglicht te verlengen, maar nu ik al deze reacties heb gelezen, zie ik er toch vanaf. Mijn barnevelders zijn nu 17 weken oud. Zouden ze dit najaar of deze winter nog aan de leg komen? (zonder bijverlichting dus)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
881

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn vroeger kippen juist speciaal gekruist met Aziatische hoenders om de leg tijdens de winter te verbeteren:

"De destijds rond Barneveld aanwezige landhoenders werden gekruist met Aziatische hoenders om vooral de leg tijdens de winter te verbeteren en broedsheid te verminderen. Hierdoor zouden het gehele jaar eieren op de markt beschikbaar komen. Uit deze kruisingen kwamen ook kippen die bruine eieren legden en deze bleken erg gewild. De bruine eieren brachten al snel enkele centen meer op dan witte eieren."

http://home.hetnet.nl/~briellae/Barnevelderkip.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Barnevelders staan bekend om hun uitstekende eigenschappen als legkip, de mooie bruine eieren, en de winterleg.

Een goede hen legt per jaar zo'n 180 - 200 middelgrote (~60 g) eieren.
(Lees meer...)
itsme
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding