Raadsel: Waarom mag dit wel, of niet?

In een uitzonderlijke situatie sta ik op de ladder op een sta-hoogte van 8,06 meter. Onder invloed van niet-ioniserende straling en rokend mijn werk te doen...

Waarom mag dit wel, of niet?

Toegevoegd na 54 seconden:
En uiteraard maak ik hierbij gebruik van de eventueel verplichte PBM's...

Toegevoegd na 17 minuten:
En ik sta gewoon buiten, voordat hier verwarring over ontstaat...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alleen als je handsfree aan het bellen bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je imker bent mag je best een nest daar weghalen, inderdaad voorzien van PBM's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mag niet zes centimeter te hoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom staat er ook 'In een uitzonderlijke situatie'... Dan mag het zelfs tot 10 meter. Maar waar jij naar refereerd is het zelfs 56 centimeter te hoog...
Nee, je mag niet roken op de werkvloer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ZZP'er mag ik net zoveel roken op de werkvloer als ik dat wil. Hier komt bij dat ik binnen op die hoogte niet onder (directe) invloed van niet-ioniserende straling kan staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga er even van uit dat ik gewoon buiten sta...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die VCA keuring heeft geen betrekking op het feit dat je in uitzonderlijke situaties tot 10 meter mag. Ik hoef hier namelijk geen VCA certificering voor te hebben. Dit staat onder artikele 3.16 sub 10 van de Arbeidsomstandigheden wet (2001). En zelfs voor ZZP'ers geld een maximum hoogte. Aangezien je niet hoger kan dan een 3x16 = sta hoogte 12,06 meter. En de straling van de GSM is overigens een ioniserende straling... Maar je zit aardig dicht in de buurt van het juiste antwoord. Jammer dat je dit als reactie geeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon ff je antwoord verwijderen en opnieuw plaatsen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of aanvullen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wwet dat iemand bij het goede antwoord zit,betekent dat dus,dat jij het goede antwoord weet!
Waarom stel je dan de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jsb: er staat bij dat het een raadsel is en staat ook in die rubriek. Vandaar...
Volgens mij mag het allemaal onder je ZZP-er bent.
Ben wel benieuwd wat je aan het doen bent... :-)

Toegevoegd na 22 minuten:
onder = omdat

Toegevoegd na 32 minuten:
Aanvulling:
Je mag overdag op die hoogte ramen lappen of boeiboorden reinigen met de radio aan. Die sigaret is ook geen probleem omdat je buiten staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit mag inderdaad. Maar heeft er niets mee te maken dat ik ZZP'er ben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog even verder gezocht. Ik zal wel even een aanvulling geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sigaret is altijd een probleem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jsb007: En waarom is de sigaret altijd een probleem?
Als de ladder horizontaal tussen twee gebouwen van 8,06 meter hoog ligt, dan mag het niet. Dan moet je een steiger gebruiken i.p.v. een ladder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit mag inderdaad niet, maar ben ook geen accrobaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, humor! +1
Dat mag niet want dat is mogelij slecht voor de vogels. Die kunnen dan onbewust meeroken enzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel...
Ja dat mag. (Zelfs in Nederland.....)

Toegevoegd na 41 minuten:
Omdat er geen regeltjes tegen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is: waarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo beter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihi, ja hoor... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik je even een PDF bestand van 2,8 Gige doormailen m.b.t. regeltjes in mijn branche?