wie heeft ervaring met grotere nesten bordertjes krijgen???

hoi allemaal.
heb gisteren de 52 dag een rontgenfoto van mijn bordertje gemaakt.
schrik niet er zitten zeker 10 pups in.
sinds gisteravond is ze erg onrustig.
ze had gisteravond 37,3 graden celsius .
vanmorgen had ze 38,1 graden celsius.
ze is officieel volgende week zaterdag de 29 augustus .
ze wordt erg raar in haar gedrag !!.
wie heeft er ervaring mee.
en wanneer zijn pups levensvatbaar vanaf hoeveel dagen??
wie kan mij helpen.
ben echt nerveus en bezorgd.
hopend op spoedig antwoordt!!!
groetjes bordertje.
jullie kunnen mij ook mailen op mailadres marlieszinken@hotmail.com

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga je kamer maar alvast ombouwen voor de werpkist - als die er staat, zal ze waarschijnlijk rustiger worden. En ben je al aan het oude kranten sparen? Met zo'n groot nest op komst zal je een hele hoge stapel nodig hebben, als ze met zo'n 14 dagen buiten de werpkist gaan plassen !!!

Antwoorden (2)

Wat zegt je dierenarts ervan?
Want het zijn er veel, maar het kan wel, vroeger hadden wij ook borders en ik heb ook wel van die mega-worpen meegemaakt.
Probeer vooral kalm te blijven, want dat voelt je hond heel goed, als jij onrustig bent.
Maak een lekker plekje voor haar, aai haar, als ze dat toestaat, stel haar op haar gemak en ze zal ook rustiger worden.
Als ze echt ziek is, bel de dierenarts en overleg.
Als de pups te vroeg zijn is er altijd een risico,maar ze kunnen het makkelijk halen. Je kunt ze bijvoeden met de fles.
Blijf vooral rustig en probeer zoveel mogelijk in haar buurt te blijven en haar eventueel te helpen
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef de moeder een warme zachte en goed geventileerd nest met voldoende privacy. Als de bevalling moeilijk is blijf er dan bij. Vraag advies aan je dierenarts en zorg dat deze tijdens de bevalling komt kijken (als dat mogelijk is).

Met zoveel pups kan de bevalling wel een aantal uren duren want het is best mogelijk dat er tussen de pup worpen 20-50 minuten zit.

De temperatuur van je hond is goed.

Hoe erg het ook klinkt, houd bij deze hoeveelheid pups rekening ermee dat er enkele dood geboren zullen worden. Ook kan het gebeuren dat er een of meerdere de eerste paar uren (dagen) alsnog overlijden. Een moeder heeft maar 6-7 tepels (soms nog minder).