Wat is er aan de hand op onderstaande foto?

Wat is er zo bijzonder aan?

Toegevoegd na 19 uur:
De zittende persoon is een kunstwerk met de "handen" verstopt in de mouwen.

Zoals de kunstenares het omschrijft: "een zittende figuur in een bibliotheek.
Het doel is om de bezoeker te verleiden om contact te zoeken met de vrouw, iets dat in onze almaar individualistischer wordende maatschappij misschien helemaal niet meer zo vanzelfsprekend is".

Ik heb tijdens een 4 uur durende bespreking in die ruimte gezeten en welgeteld slechts 2(!) van alle bezoekers probeerden contact te zoeken met de "vrouw", waarvan ééntje keek of zij wellicht een interessante telefoon had (die bij haar hoofd lag, maar blijkbaar te oud was)........

Mijns inziens geeft dit kunstwerk goed weer dat het in het algemeen helaas niet goed gesteld is met saamhorigheid. (Uitzonderingen gelukkig daargelaten!)

Zie voor meer foto's en een filmpje de website van de kunstenares: http://www.remyhabets.com/beelden.html

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is geen mens, maar een pop. Haar arm ziet er vreemd uit.

dat ze aan het leren was zonder computer? Toegevoegd na 1 uur: het is een reconstructie van een crime scene.

Het is vakantie, dan leer je niet!

Dit is een bureautest.... Toegevoegd na 1 minuut: Dit is een tafel-test

Ze heeft geen rechterhand

Delamp is aan terwijl het niet donker is buiten. Energieverspilling.

De vergadering is al een uur afgelopen.

Ze zit alleen aan een veel te grote tafel.

Deze foto is gefotoshopt. Want de dame komt uit 2003 en de inrichting, tapijt en boeken uit 1923...

Dat ze alleen aan een tafel(hangt)zit waar eigenlijk 8 mensen aan kunnen (hangen)zitten.

Ik zie dat de lamp aan staat en er een aantal boeken naast de persoon liggen. De meest logische assumptie met deze kale informatie is dat persoon in slaap is gevallen tijdens het studeren. Het is of dat of er is iemand heel erg slecht bezig met het milieu

er hangt een gewicht van een klok aan het raam

dat je zelfs lekker kunt slapen op de tafels van Ikea.

Het blauwe dopje van het plastic flesje, weerspiegeld op de bodem in het restantje water in het flesje.

Heeft het iets te maken van de aparte keien-vloerbedekking? Goeie vraag in ieder geval:) ben benieuwd.

Het lijkt erop dat dat ding in het midden geen tafelpoot is. Ik weet niet wat het wel zou moeten zijn, maar het lijkt me in elk geval geen tafelpoot.

het flesje is dicht.

Dat voldoende licht nog geen garantie is dat je wakker blijft tijdens een saaie vergadering.

Foto is in sene gezet? Het lijkt dat ze niet op de tafel leunt, maar een beetje "zweeft". Rechter elleboog en arm leunt niet op de tafel. Als ze zou slapen zou dat wel zo zijn. Toegevoegd na 2 uur: Volgens mij is er in het linker raam een gezicht te zien, die niet van degene is die de foto heeft gemaakt.

Duidelijk gevalletje van hangjongere met huisarrest (en daar zijn er veel te weinig van)

De rechter elleboog van het meisje lijkt het tafelblad niet te raken; misschien houdt ze een (optisch) instrument voor haar ogen. Mijn eerste gedachte was een wanhopig of vermoeid persoon te zien, maar dat klopt niet met de opgeheven elleboog.

Er is iets vreemds met het perspectief van die achterste stoelen rechts en links. De leuning wordt hoger naarmate ze verder weg staan.

Volgens mij zijn er een aantal elementen in gefotoshopt, o.a. de dame en de lamp en het trektouwtje (?). Hierdoor klopt de lichtinval niet (van de lamp) , zweeft de arm en waarschijnlijk klopt het perspectief van de stoelen ook niet. Tevens is de tafel waarschijnlijk verlengd. Toegevoegd na 1 uur: Ook de raamlijsten zijn erg scherp. Misschien is zelfs de vloerprint er opgezet. Toegevoegd na 3 uur: Houding benen (hoek) is ook zo schuin dat zie niet kan zitten.

Alles in de foto lijkt te zeggen dat dit een slapende scholiere of studente is, maar zij is een schoonmaakster die tijdens haar werk een "powernap " doet . ( Zie het schoonmaaktuig met de steel tussen haar benen en de rest onder de eerste stoel ) . Dus een misleiding van je eerste indruk !

volgens mij niets. Toegevoegd na 9 minuten: maar ik denk dat als je iets wil zien je het uiteindelijk ook zult zien.

Ik zie achter haar 2 stoelen, die er eigenlijk niet kunnen staan. Aan de overkant 3.

er zit GHB in dat flesje ;-)

Dat zoveel mensen denken dat er iets aan de hand is op deze foto terwijl er eigenlijk helemaal niks aan de hand is. Toegevoegd na 34 seconden: Of heeft ze geen hand?

De trek touwtjes om het licht aan en uit te doen, die hangen aan het plafond ;-)

Zoals ik het ziet, zie ik een gedeelte van een voet met tenen onder de stoel linksvoor. Als je dan naar de benen kijkt, kan deze voet nooit zover van de been afstaan en zeker niet met de tenen naar de camera gericht.

Bronnen:
hersens

het is gewoon een moordplek!! je ziet haar liggen(in een rare houding) met de lamp aan dus het is s'nachts gebeurd. om te zien dat ze vermoord is kun je aan de bijl met bloed zijn op het rechtereind van de tafel.

Het meisje zit op geen enkele stoel! Het lijkt alleen maar zo.

Het voorwerp rechts op de tafel, weerspiegelt zich niet in het blad en heeft geen schaduw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100