slecht lopende tdi

Vanavond moest ik er nog even uit voor een boodschap. Ik start mijn seat alhambra en rijd weg. Zodra ik het woonerf af ben en gas geef merk ik het; de motor loopt beroert komt niet op toeren en loopt niet op alle 4 cilinders. Ik bel mijn vrouw op, zij is vanmiddag nog naar de ikea geweest(100km) en vraag of zij iets heeft gemerkt aan de auto.
Nee, ik heb niets gemerkt, de motor liep goed. Nu was het al een tijdje zo dat ie net voor de 2000 rpm even haperde maar dat was echt niet storend. Ik wilde dat bij de volgende beurt even laten checken. Nu rijdt ik even geen meter meer.
De turbo klinkt goed en de motor rookt ook niet meer dan normaal. Is het elektronica of brandstof?
Het is een seat alhambra modeljaar 2001.
1.9 TDI, 115pk standaard gechipped naar 140 pk
216000 km

heb zondag nog wel met een erg lege tank gereden.maar een beetje vuil moet het filter toch wel opvangen?

Hoop dat iemand iets weet.

Vriendelijke groet,
Jeroen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

als de tank echt ver leeg was kan het toch zijn dat er vuil of condenswater in het filter zit,en anders dat er een van de verstuivers vastzit. Het brandstoffilter vervangen is dan een eerste poging om te kijken of het beter word,en anders even langs de werkplaats.