Welk bounty eiland is geschikt voor gezin met kind?

Het wordt echt afgezaagd maar ook ik kom er niet meer uit. Wij willen in maart ter afsluiting van onze reis door Laos en Thailand nog een dag of 4/5 naar een echt bounty island met wel wat winkeltje en restaurants maar geen disco of ander avond/nachtvertier maar ook geen massatoerisme ala Benidorm ofzo.
Afgelopen jaar waren we op een eiland in Maleisië (Tioman) maar dat was niet echt een bounty eiland en veel te stil (niets te doen of te zien).Waarschijnlijk verkeerde resortje (1 heel klein restaurant > wel uitstekend eten).

Daarom nu wel goed informeren en lezen maar de meeste info is of gedateerd of gericht op mensen die 's avonds ook nog vertier zoeken en/of duiken willen.
Ben in '81 voor het eerst op Koh Samui geweest en vond dat toen het paradijs op aarde (geen luchthaven en weinig nachtelijk vertier). Zou nu misschien iets aan de westkust ofzo willen.

Opties zijn allemaal welkom.
ps de kleine is dan bijna 2 en heeft aan pretparken nog niets maar wel aan lekker in de zee poedelen of in een zwembad.
Wij zijn absoluut geen luxe reizigers en reizen op onze manier low tot mid budget. (ter ter info)

Alvast bedankt.
Gianni

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wij zijn op Bangka Island en op de duizend eilanden geweest in Indonesia. Waren voor ons Bounty Eilanden. Als je over Singapore vliegt kun je een weekje naar Batam gaan, daar is wel meer te doen of zelfs naar Sentosa (Singapore) gaan. Maar het is heel moeilijk om iets voor jullie te noemen. 'Wij' zijn twee heren die ongestoord een vakantie willen doorbrengen, hoe stiller hoe beter, en wij hebben geen kindje en zonder wensen tot vermaak. Misschien is Batam wel de beste optie. In Thailand is niet zoveel stils meer te vinden Wij gaan zelf in september naar Maleisië met Singapore als thuishaven. Maleisië: Penang voor de rust en KL voor de opwinding en het eten.
Goeie tijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Isla Margarita!

heel erg mooi, als je daar naar toe gaat zul je er geen spijt van krijgen. Het ligt er ook vooral aan wat je precies zoekt in een vakantie. De bountyeilanden zijn denk ik minder geschikt om op vakantie te gaan dan bijvoorbeeld Spanje. maar ook daar heb je natuurlijk eilanden, aleen minder bounty-achtig dan.

Als je het vooral voor je kind leuk wil hebben, kun je zowieso beter naar euro disney, disney land, enz gaan.