cd-rom/dvd drives spelen geen dvd's meer af

Na ondeskundig afsluiten en opstarten van de pc en daana/tegelijkertijd openen van de drive lades willen beide drives geen dvd's meer afspelen. Ze worden niet herkend. Cd's afspelen is geen probleem. Heb intussen een backup teruggezet zonder resultaat en ook systeemherstel werkt niet. Ook nog beide spelers losgekoppeld en daana pc opgestart en vervolgens spelers weer aangesloten en opnieuw opgestart maar de klacht blijft bestaan.
[b]Hoe los ik dit op?[/b]
WinXP
Plextor PX-740A cd/dvd speler/brander
LG GDR-8163B cd/dvd speler

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

De software/hardware verwijderen en opnieuw instaleren in de computer wilt wel eens een verrassende oplossing bieden. Anders even contact opnemen met de fabrikant van je computer voor een oplossing...

Ik weet van bijvoorbeeld HP/Compaq dat zij erg hulpvaardig zijn bij het oplossen van problemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar start gaat en dan configuratiescherm en daar naar hardware gaat dan kan je bij cd/dvd speler je drives zien. Het kan werken om rechts te klikken en dan herstel te kiezen als dat kan. Anders drivers zoeken en dan automatisch laten zoeken. Werkt dat niet dan kan je hem uitschakelen en opnieuw activeren, dit wil wel eens werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is ook een programma dat je kan helpen met je drivers.
Het heet drivercure (paretologic ofzoiets...even googlen)