Wie weet waar deze foto is genomen?

Is er iemand die enig idee heeft waar de foto van dit mooie meertje tussen de bergen is genomen?

Toegevoegd na 1 uur:
Inmiddels is het wel duidelijk dat het in Italie is. Ik heb er 15 jaar vlakbij gewoond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag ie misschien ietsje groter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, iets groter zou mooi zijn. Het is een mooie foto maar wel 1 die op veel plekken gemaakt kan worden in Zwitersland/Oostenrijk/Frankrijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het vergroten, maar het zijn beiden wel andere foto's, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfde meer. Eentje genomen vanaf het meer en eentje genomen van bovenaf (ca. 1900 m hoog, als extra tip)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TIP: Het is inmiddels wel duidelijk dat het ergens in Italie is. Heb er 15 jaar vlakbij gewoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lago Maggiore. Ik heb al antwoord gegeven, dus nu maar bij de Reacties. Via Google Maps zie ik een opvallende gelijkenis met dit meer. De onderste foto genomen vanaf Cadenazzo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook je eigen antwoord bewerken en nog wat extra keren een antwoord geven. Nee, geen Lago Maggiore. Jullie denken veel te groot. Het is echt een klein bergmeertje, niet groter als het Uddelermeer in Gelderland.

Het beste antwoord

Typisch Zuid-Tirol - Trentino - Alto Adige.

Toegevoegd na 2 minuten:
Lago di Lamar?

Toegevoegd na 1 uur:
Hmmm - ik probeer er achter te komen waar je die 15 jaar hebt gewoond. Roma? Ben jij italman41?

Toegevoegd na 1 uur:
Firenze? Lago Brasimone?

Toegevoegd na 1 uur:
Bacina di Santa Maria?

Hmm, ben nu domweg alle meertjes aan het bekijken op Google Maps. Niet zo heel zinvol. Point and shoot - blindfolded.

Toegevoegd na 1 uur:
Oeps, ik bedoel Lago di Santa Maria.

In Google Maps intypen:
Lago di S Maria, Italy

(Niet Santa, dat gaat fout).

Ligt noordoostelijk van Lago di Brasimone, noordwestelijk van Castiglione dei Pepoli.

Toegevoegd na 1 uur:
Lago di Suviana? Heb ik eerder aan gedacht, maar is veel groter dan het Uddelermeer.

Toegevoegd na 1 uur:
Stuwmeer bij Gazzano?

Toegevoegd na 1 uur:
Riolunato dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Pievepelago!

Toegevoegd na 2 uur:
Laghetto Pievepelago om precies te zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Vicino a Dogana Nuova?

Toegevoegd na 2 uur:
Lago Santo - maar zo heten wel meer meren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch typisch fout....:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook geen Lago di Lamar, al moet ik zeggen dat het er wel veel van weg heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, je zit me helemaal uit te googelen. Nee, heb niet in de buurt van Roma gewoond. Je moet weer wat meer naar het noorden. Wel leuk gevonden. Toch als je goed zoekt in google, zou je wat meer info over mij kunnen vinden (denk ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout, maar jij bent van iedereen wel het warmste tot nu toe. Ik zou nog iets noordelijker gaan zoeken, maar niet te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bacina? Nooit van gehoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit Lago Brasimone, moet je wat meer naar het westen (licht noord-west).
Laatste tip: Provincie Modena
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt steeds warmer.... complimenten voor je doorzettingsvermogen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suviana is ook niet al te ver weg. Je zit er op max. 50 km vandaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets meer naar het zuid-oosten vanuit Gazzano
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets meer naar beneden, je bent er bijna
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tjonge jonge, wat een geduld heb jij. Je zit er vlak bij. Hooguit 6 km er vandaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lago di We're sorry we don't have imagery at this zoom level?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat laatste is een visvijvertje in bij Pievepellago.
Het meer dat ik bedoel ligt bij de Monte Giovo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tussen Pievepellago en Dogana Nuova
Aan de voet van de Monte Giovo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik 20 punten kon geven, had je ze dubbel en dwars verdient. Helaas moet je genoegen nemen met 10 punten.
Het was Lago Santo (in de provincie Modena).
Mijn complimenten

Andere antwoorden (8)

Het is een raadsel dus weet je denk ik het antwoord.

Ik denk zelf zuid amerika? zit ik warm? en dan denk ik Brazilie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de 1e foto zie je rechts bankjes staan en mensen misschien is dit een park uit Amerika ofzo ik zie verder geen exotische planten ofzo die ergens speciaal vandaan komen alleen bergen met sneeuw en bomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koud
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie geen sneeuw, maar 's winters kan er wel minimaal een meter vallen.
Nou, Italklaas, volgens mij in jouw favoriete Italië. In de buurt van het Como-meer?

Toegevoegd na 1 uur:
Lago d'Iseo ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je begint een beetje warm te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, meer naar het zuiden en veel kleiner. Rotaluclac zit heel erg in de buurt.
Ik denk dat deze foto is gemaakt in het mooie 'Andora'...

Toegevoegd na 21 minuten:
Is de foto dan gemaakt in het mooie pitoreske 'Liechtenstein' dan?

Toegevoegd na 37 minuten:
Het Gardameer dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Het Bolsenameer dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Het Trasimeensemeer dan?

Toegevoegd na 1 uur:
Het Ortameer? Het meer van Varese? Het Vicomeer? Het Idromeer? Of moeten ze nog kleiner zijn dan het meer van Comabbio?

Toegevoegd na 1 uur:
Laatste poging dan:

Meer van Mergozza?

Anders moet ik weer in mijn studieboeken toerisme gaan kijken en heb geen idee in welke doos die zitten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gaat de verkeerde kant op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen Liechtenstein PS: kijk naar de reacties bij anderen, misschien heb je daar wat aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gardameer gaat echt de goede kant op, maar dit meertje is heel veel kleiner. Ik zou nog wat verder zakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bolsenameer is een beetje te ver gezakt. Je moet weer omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb daar ook vlakbij gewoond, maar je moet nog verder omhoog. Ook is mijn meertje vele malen kleiner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel kleiner, niet groter dan Uddelermeer Rotaluclac zit heel dichtbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, Rotaluclac zit er op bijna 25 km bij, kijk de reacties bij hem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch niet die boeken van SEPR, want die heb ik ook nog ergens op zolder liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die boeken ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lago di Vafanculo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melissa, maar wat een taal gebruik jij. Hoop dat het niet persoonlijk was bedoelt. Het is trouwens fout, dat meer moeten ze nog maken.
Ik gok op een bergmeertje in de Frasche Alpen, zoals ik ze daar vrpoeger zo dikwijls tegen ben gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lago di Devero?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ook dat is het niet.
Maar jullie worden steeds warmer
In Trentino? Het Levico meer of Caldonazzo meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless zit het meest in de goede richting, maar het moet nog verder weg.
Lago da s. Maria ?