Deze man is van de 'Zwitserse Garde' en bewaakt op de foto één van de ingangen van het Vaticaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwitserse_Garde +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel goed, ik wilde circusclown zeggen +1

Andere antwoorden (7)

De wacht houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeristen trekken.
AWM
14 jaar geleden
Zwarte Piet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft hij wel al een zwart "pietje". Er doen nogal wat onsmakelijke en vooral verontrustende verhalen over de Zwitserse Garde de ronde... http://rkforum.activeboard.com/index.spark?forumID=47075&p=3&topicID=14158105&page=1
Dit is een lid van de Zwitserse Garde die de Paus bewaakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Pauselijke Zwitserse Garde (in het Italiaans: Guardia Svizzera Pontificia) is de pontificale bewakingseenheid van Vaticaanstad. Het bestaat uit Zwitserse rooms katholieke vrijwilligers, die minstens 174 cm lang en tussen de 19 en 30 jaar oud zijn. Zij dienen minimaal twee jaar in het korps, wonen tijdens die periode in de kazerne en hebben gedurende deze jaren de Vaticaanse nationaliteit. Ze hoeven niet celibatair te leven, maar om te mogen trouwen moeten zij minstens drie jaar gediend hebben en zich willen vastleggen voor nogmaals drie jaar. Het salaris is niet hoog (in 2004 ongeveer € 1100), maar daarbij zijn kost en inwoning gratis, evenals medische verzorging. Verder betalen de gardisten geen inkomstenbelasting en krijgen veel kortingen op uitgaven voor levensonderhoud. De garde bestaat uit 120 officieren en soldaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze man is er een van de zogenaamde Zwitserse Garde , een soort ' leger' van Vaticaanstad. Vechten hebben ze bij mijn weten nooit gedaan, ze hebben vooral een ceremoniele functie en treden op als bewakers.
De Zwitserse Garde bestaat overigens uit vrijwilligers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De functe van deze man is het bewaren van de traditie van de zwitserse garde: het bewaken van de paus.

Tegenwoordig is deze functie natuurlijk geheel overgenomen door de moderne beveiligingsinstanties.