ik wil een appartement kopen in hurghada,wie kan advies geven?

Hallo,

Wij hebben het prima naar ons zin in Hurghada en gaan er dikwijls heen!Ben dus veel hotelkosten kwijt en nu wil ik eens
weten of het te doen is om daar iets te kopen?Wie kan mij advies geven ,hoe zit het als je er niet bent.
Is het veilig hoe regel je de inrichting,gas en elektrisch enz!Veel vragen dus.
Gaarne zou ik wat weten hierover!
Alvast bedankt en de hartelijke groeten van Yvette

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou heel goed nadenken voordat ik zoiets deed. Want als je huizenbezitter wordt in een land als Egypte krijg je te maken met zaken als belasting betalen, aansluiting op officiele nutsvoorzieningen, enz. Je moet je afvragen of er een equivalent is van een Vereniging van Eigenaren van het appartementencomplex, voor het gezamenlijke onderhoud van het gebouw en de algemene voorzieningen (tuin, zwembad, ...). Is in Egypte de notaris aansprakelijk voor de juistheid van de koopakte? Zit er bijvoorbeeld nog hypotheek van een vorige eigenaar op het appartement? En krijg je die er niet "per ongeluk" bij als je tot koop overgaat? Afijn, tal van zaken. Lijkt me dus een beetje een wespennest. En, als je dat appartement eenmaal bezit, dan voel je je waarschijnlijk verpllcht om steeds maar weer daar naar toe te moeten om op vakantie te gaan. Terwijl je misschien zin hebt om eens iets heel anders te zien en mee te maken.
Als je besluit het toch te doen, dan zou ik een advocaat/zaakwaarnemer in de hand nemen die alles voor je kan napluizen en die de taal spreekt en de gewoontes kent. Zodat je later niet voor onaangename reacties komt te staan.
Sterkte en succes met je project!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yvette, ik heb een tweede huis in Spanje. Maar dat is niet alleen een vakantiehuis, want ik breng delen van het jaar daar door (heb er ook familie zitten). En ondanks dat Spanje een gewoon europees land is en ik de taal prima spreek, had het kopen toch nog heel wat voeten in de aarde en nu we het eenmaal hebben moet het ook onderhouden worden en belasting betaald, enz. En om je al die toestanden op de hals te halen voor een appartement voor alleen vakantie ... dan zou ik het niet weten. En Egypte is volgens mij ook niet te vergelijken met de EU. Afgezien nog van de taal.

Andere antwoorden (2)

Niet doen. Egypte is nauwelijks een rechtsstaat te noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je de vragen het best stellen bij onderstaand link.
** Handige informatie, ervaringsverhalen en columns**

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.huisenaanbod.nl/index.php?p=makelaardetail&rnr=10258&sLand=Egypte&sProv