Waarom wordt bij de raadsel vragen geen oplossing gegeven?

Er worden af en toe raadseltjes opgegeven, maar als de vraag gesloten is zie ik nergens het antwoord, waarom niet? Kijk maar bijvoorbeeld eens naar "http://www.goeievraag.nl/vraag/korter-hoemeer-trekt.14722
http://www.goeievraag.nl/vraag/dier-dichts-mens.14520

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen een plusje, kan hier niet echt een beste antwoord uithalen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ik denk dat de vragenstellers dat gewoonweg vergeten. Maar je hebt wel een punt: het zou leuk zijn als bij raadsels de vragenstellers bij het sluiten van de vraag, de oplossing publiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag +1. Ik vraag me dit ook af. Eigenlijk zou een voorwaarde van het toestaan van raadsels toch wel moeten zijn dat er dan uiteindelijk een (goed onderbouwd) antwoord van de vraagsteller komt.

Misschien is het een goed idee dit eens bij de moderators / beheerders aan te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja: als ze niet met 't antwoord komen, dan 10 punten eraf ofzo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee. De beheerders kan je bereiken door een bericht in te typen onder de link contact.
Goede vraag! Weer een plusje erbij..... Vind het ook irritant dat veel vragenstellers dit niet doen..... Maar ik denk dat de vragensteller het inderdaad gewoonweg vergeet.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook, ben soms te nieuwschierig antwoord, komt het niet.....balen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja he? is ook irritant.... kan er soms gewoon van wakker liggen hahahahaha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien was 't wel om te pesten... Een raadseltje geven waar geen antwoord op bestaat ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou ook kunnen mmm hahahahahahaha!
Je kunt de vraag weer opzoeken bij de Raadsels & Puzzels-link. Klik op de avatar van degene die de vraag stelde. Je ziet op de pagina die volgt een envelopje. Klik daarop en vraag om het antwoord. Succes niet gegarandeerd, maar 9 van de 10 GV'ers zijn erg aardig, hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik zie nu pas dat je dit ook al had geantwoord.
Vraag ik me ook wel eens af. Vergeten kan niet, want je krijgt zowel via e-mail als via een boodschap aan de rechterkant van je scherm de melding dat het de hoogste tijd is je vraag te sluiten.

Zelf sluit ik mijn raadsels altijd, en geef ik duidelijk aan wat het juiste antwoord is (en zonodig waarom).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een raadsel plaatst waarop je het antwoord weet dan vind ik dat je het eindantwoord ook moet aangeven én motiveren. Hoewel ik zelf niet zo van de in mijn ogen flauwe raadsels ben, worden er wel vaak leuke antwoorden gegeven en het houdt de site luchtig. En wat de een wel leuk vindt hoeft de ander niet leuk te vinden natuurlijk.

Als moderatoren letten wij er alleen op of de vraag in de juiste categorie staat en echt als vraag is gesteld of omschreven (dat kán ook soms nog wat beter). De antwoorden moeten over de vraag gaan en mogen geen opmerkingen zijn, want anders horen ze onder reacties. Dat is het enige dat de moderatoren mogen en moeten doen.

Het is sinds kort mogelijk om bij het afsluiten van een vraag een eindantwoord te geven als je iemand's antwoord tot het beste antwoord bestempelt of de vraag afsluit. Dat zou ik altijd doen en zeker bij een raadsel.

Als je heel nieuwsgierig bent, klik dan op de avatar van de vraagsteller zodat je zijn/haar profiel ziet. Vervolgens klik je op het envelopje onder de afbeelding en dan kan je een mail sturen naar de vraagsteller met het verzoek om het antwoord aan te geven.

Bij elke vraag en dus ook bij raadsels kan je aangeven dat je de vraag wilt volgen. Bij elke post krijg je dan een mail met het antwoord of de reactie. Zo blijf je bij en als de vraagsteller de vraag sluit krijg je daar automatisch een reactie van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Misschien omdat ze zelf het antwoord op het raadsel niet meer weten? Hm... raadselachtig...

Maar het is inderdaad raar, al moet ik zeggen dat ik het ook snel weer vergeet totdat iemand me er weer aan helpt herinneren. Dank je wel hoor, nu ga ik de hele nacht piekeren :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, slaap lekker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is je vergeven, excuses niet nodig :)