Hoeveel draden heb je minimaal nodig om een kubus te maken?

Van de draden (bv koperdraad) maak je de ribben van de kubus. Waar nodig mag je de hoekpunten aan elkaar solderen. De draden mogen echter niet over elkaar lopen. Elke rib bestaat dus uit één enkele draad.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

4 stuks.
het grootste gedeelte kun je buigen uit 'één draad, vervolgens blijven er 3 stukjes over, om op te vullen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het ziet er naar uit dat ik in het grootte gedeelte een rib meer had kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, je kunt eerst het 'voorvlak'maken, dan oversteken en dan het 'achtervlak'. Wat er overblijft zijn 3 stukjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, de manieren verschillen maar vier is het minimum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed!

Andere antwoorden (5)

12, het vierkant boven en onder op de kubus hebben elk 4 draadjes nodig en er zijn er dan nog 4 nodig om het geheel tot een kubus te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk 5 ?

Toegevoegd op 18-06-2009 14:06:20
Kijk plaatje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kom op 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4, zie plaatje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, kijk maar naar het 2e plaatje, ga het nu toevoegen. Volg de pijltjes, er wordt niet gekruist, de draad stopt in deze hoek dus kruist niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nice!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je. Maar niet iedereen deelt jouw mening kennelijk. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ik, in mijn enthousiasme om te reageren en om een duim omhoog te geven klikte ik precies in het midden. Sorry. Ik maak het goed bij een andere vraag!