Als belgen een champagne fabriek openen wat doen ze dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een champagnefabriek bestaat niet : er bestaan wijngaarden met 3 soorten druiven: pinot meunier, pinot noir en witte chardonnay in de 34000 hectare van Champagne (Reims, Epernay.)Die worden geplukt door 15000 wijnboeren. Vervolgens komt het produktieproces vlgs de traditionele flesgisting (er zijn nog twee andere methodes) en tenslotte de gisting (min 9 maanden), remuage en gekurkt en verzegeld met een agraaf. Dat doen Belgen uit Hasselt als ze professioneel werken : nl. het huis Vranken-Pommery behoort samen met Krug,Lanson, Moët & Chandon, Roederer,Taitinger en Veuve Cliquot tot de top van de beste champagemerken.

Het beste antwoord

Ze gooien een schip er tegenaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pfff dat is veel te snel hahaha. ;-)

Andere antwoorden (5)

Ze denken dat ze er een schip tegenaan moeten gooien....dus doen ze dat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn niet dom: ze maken er een BRUISEND feestje van ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan plegen ze een misdaad.. Champagne mag alleen in de streek Champagne (Frankrijk) gemaakt worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heb jij ook weer gelijk in +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hhaha, juistem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
géén misdaad, maar een economisch delict.
Het dak gaat eraf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan gaan ze bier drinken!