Ook de Mount Everest.
Ook voordat hij ontdekt werd was het de hoogste berg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scherp ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Suniram: Heel goed. De 10 punten zijn voor jou. Jammer voor de andere antwoorden... Jij hebt volgens mij goed naar de categorie gekeken... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat heb ik niet gedaan. Dat zie ik nu pas...
Ik kon het eigenlijk gewoon niet laten om een flauwe opmerking te plaatsen. Alleen lees ik net bij een andere vraag dat de Himalaya een van de jongste gebergten is op Aarde. Dus wellicht is een ander antwoord dus wel juist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, heel scherp!

Andere antwoorden (8)

de k2

Toegevoegd op 07-06-2009 22:47:39
en daarvoor mnt kilimajaro
http://en.wikipedia.org/wiki/Kilimanjaro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even zonder te spieken, was dat niet de Mount Blanc, kan me zoiets herinneren namelijk.

Toegevoegd op 07-06-2009 23:28:49
Helemaal ernaast dus, ga niet meer op mijn geheugen vertrouwen hihi
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen hadden ze er nog geen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er helemaal aan hoe je hoogte definieert.

Ten opzichte van (desnoods hypothetisch) zeeniveau is de Mount Everest de hoogste berg.

Maar de aarde is niet rond, de aarde is afgeplat. Het zeeniveau is dus ook afgeplat.

Als je dus "hoogte" definieert als de afstand tot het middelpunt van de aarde, is een berg in de Andes de hoogste berg op aarde. Ik weet zo niet welke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je op je hoofd gaat staan is een kuil juist heel hoog en een berg heel laag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben jij die Belgische piloot, die bij de landing van de landingsbaan afschoot? Die piloot beende na zijn mislukte landing naar de luchtverkeersleiding, en riep kwaad uit: "Welke gek maakt er nou zo'n ongelooflijk korte landingsbaan! En dat terwijl hij zo enorm breed is!"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is een oom van mij.
Ik speelde de hoofdrol in:
"Wat is het toppunt van geduld? Op je kop gaan staan en wachten tot je sokken afzakken."
Dit was naast mijn rol in "Komt een man bij de dokter... moet de dokter het opruimen" 1 van mijn hoogtepunten.
De Mauna Kea op Hawaii is en was de hoogste berg, gemeten vanaf de voet tot de top: 10.203 meter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is dat dan nog steeds dezelfde berg...of snap ik de vraag niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je snapt hem juist wel, of begrijp ik jou vraag weer niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed, naatje! Jij let op! +1
Eigenlijk nog steeds de Mount Everest, alleen had hij waarschijnlijk een andere naam. Kan me niet voorstellen dat hij in die tussentijd veel is gegroeid of geslonken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lang werd aangenomen dat de Chimborazo ook vanaf zeeniveau gemeten de hoogste berg ter wereld was. Dat was voordat er allerlei expedities naar het Himalayagebergte werden ondernomen. De Chimborazo was lang veel beter te bereiken voor westerse expedities dan de Mount Everest.
5 maanden geleden