hoe komt het dat ons eendje benauwd is?

Wij hebben sinds twee weken een eendje. Deze zat in ons konijnen schuurtje en had het prima naar zijn zin, kon ook lekker zwemmen. Echter gisteravond kreeg hij moeite met ademhalen en heeft dit nog steeds. Weet iemand hoe dit kan komen en wat nu te doen? Op de vloer van het schuurtje ligt hooi, ik heb het eendje nu hier vandaan gehaald en in een grote curve bak gezet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Hoe groot schat je de kans in dat hij iets heeft kunnen eten wat nu in zijn hals vastzit? Dit gebeurt volgens mij wel vaker met eenden. Misschien kun je iets zien zitten.
Ik zou er mee naar de dierenarts gaan. Benauwd zijn is voor zo'n beestje echt geen pretje en het gaat meestal niet vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even de dierenarts opbellen en vragen wat 't kan zijn anders even langsgaan..Ga maar is een hele dag /nacht door een rietje ademen omdat je niet anders kan.. dan wil je ook graag dat je op welke denkbare manier dan ook geholpen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het klinkt als een allergie.
als hij veel slikt dan kan het[ zoals al eerder gezegd is ]dat er iets in zijn keeltje is blijven steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een eend van iets vreselijk is geschrokken gaat ie de stress in en hijgen.
als ie altijd de rust van de schuur heeft en nu inneens in huis duurt het langer dat de stress verdwijnd.
als je zeker weet dat dit het niet is zou ik naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aspergilliose? longworm?
ik zou rap naar de dierenarts gaan met het beestje, het kan van alles zijn.
Rieneke1