Raadsel: Wie weet het leukste zelfbedachte nederlandse woord?

Het woord mag geen hits hebben in google. Geef ook de betekenis van het woord.

De mijne is "friepmals" en betekent vrolijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik. Hier kun je zelf een keuze maken: http://www.goeievraag.nl/vraag/gebruik-wel-zelfgemaakte-woorden-ontstaan.7553

Ik weet niet of dit de leukste zijn... Playkastje = playstation, mijn moeder zei dat vroeger als mijn broer teveel achter de playstation zat...ze is niet zo bekend met spelcomputers, soms zei ze ook playboy =P Lientjelicious = woord voor mooi, knap bedacht door mijn vriend die hij alleen tegen mij gebruikt natuurlijk...anders klopt het niet..klinkt waarschijnlijk heel corny...ik vind het wel lief.. Toegevoegd op 26-05-2009 17:49:34 Ohw ja..we gebruiken ook vaak 'highwhydrankje' in plaats van red bull

driedubbelovergehaaldehersenlozestomkopidioot

Nog is dan: Schieuwnierig is wat ik ben naar nieuwe raadsels. Kwispelturig is een hond die niet weet wart het wil. :-)

Goeiemorgenprocedure.. Voor het ideale begin van de dag! En getest, geen hits op google..;)

Duimpjesmasturbateur: iemand die anoniem op een duimpje naar beneden duwt bij antwoorden die niet fout zijn.

Tuttenhuppel. Meisje van 11 dat al zich zelf wil optutten, maar nog speels en dartel is.

stiekenel is een elastiekje

Ik hoorde laatste ook een leuke: "plashand". Mogen jullie raden wat het betekent.

wachtsport in deze context : phising een "wachtsport" voor hackers.

Leutsebiggen, voor erg oorspronkelijke mensen. Mestal bezitten ze ook een onderstel van een kinderwagen, die omgebouwd is tot soort vermaak- speelgoed voor de kids die er vroeger in zaten ;)

Ik noemde mijn ex-vriendje altijd tark, wat voor mij zoiets betekent als viezerik(als ie een boer liet ofzo zei ik he tark!), volgens mij bestaat dit woord niet, heb het in ieder geval niemand horen gebruiken......

nou die van ons is wel heel erg dus laat ik maar een andere kiezen. wij zeggen... laten we vanavond ''gezinnelijk doen'' dat betekend bij ons huizelijk.

Koekielaatje - als woord voor 'iets lekkers'. Het is dus een verzamelwoord voor allerlei zoetwaar, waaronder koekjes of chocolaatjes. Als aan mijn vrouw (die dit verstaat) vraag we nog koekielaatjes in huis hebben, kan het dus best zijn dat ze met nougat komt. Toegevoegd op 27-05-2009 13:42:53 Het woord staat (nog) niet bij Google - Google geeft als suggestie: keukenlaatje, maar dat is toch wat anders. Overigens wordt "friepmals" nu wel vermeld bij Google, dus wie weet wat jouw neologisme nog oplevert.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Neologisme
http://www.goeievraag.nl/vraag/raadsel-leu...

Happaratuur. De bestekla ligt er vol mee. Toegevoegd op 27-05-2009 23:15:04 STOELGAGER BEVRIJD MET PLEEPELTJE! Pleepeltje = lepeltje waarvan het kopse eind geschikt was om een moeilijk slot (vrij/bezet) van het toilet open te draaien. Onmisbaar na hoge nood! Toegevoegd op 27-05-2009 23:17:13 Sorry, drukfout. Moet zijn stoelgaNger.

Froetsel(en).... de betekenis kan niet helemaal hier uitgelegd worden ivm minderjarigen.... "Foekie Foekie Froetsel" het eerste is op te zoeken wat het is en het tweede is handmatig... use your imagination

Greppeldooi. Betekenis: onzinwoord

Wappietoetoe.. word ik soms van sommige situaties. Waaibomenplastic.. speelgoed van slechte kwaliteit. Klophout.. eigenlijk hout dat je gebruikt bij hamerwerkzaamheden, maar ook goed te gebruiken voor mensen die iets 'stoms' doen.

Ik weet echt niet meer hoe ik er ooit aangekomen ben en of ik het wel zelf bedacht heb of ergens overgenomen, maar ik gebruik altijd bij voorkeur Nederlandse woorden en uitdrukkingen. Zo gebruik ik voor de term 'self-fulfilling prophecy' (een uitspraak die als een soort voorspelling gaat werken omdát de uitspraak gedaan is, daardoor bepaalde verwachtingen wekt en gedragingen tot gevolg heeft die passen bij de '' voorspelling' die dus 'uitkomt') altijd het woord 'boemerangverwachting'. Je gooit het in de lucht en het komt weer bij je terug. Er is wel één hit van op Google zie ik ; maar da's een uitspraak op een discussie op Weerwoord, en ik heb effe gechecked, die is inderdaad van mezelf.

Een vriend van me heeft soms nogal moeite met sommige woordconstructies, hij verzint dus ook vaak onbewust nieuwe woorden. Macacroni is hier een mooi voorbeeld van. Als ik niet oppas dan gebruik ik het ook, het is ook wel een lekker woordje... Macacroni! Macacroni!

Kenkerklaar.

bananenplantageexploitatiemaatschapijaadeelhouderspotefuiillebeheersbureauprocuratiehoudersbureaustoel

freutselup of freutselen of freutselaar betekend opschieten of slome, treuzelaar

Pielevrouw Hij heeft toch ook een gaatje.... ;-) Aurorisch Komt van aurora = poollicht En heeft voor ons de betekenis van: euforisch, mooi e.d. met een verwijzing naar het prachtige poollicht. Dit woord vind je wel in Google ;) Omdat wij het al gebruikt hebben op onze eigen site.

BLIEM! Sowieso. Vroeger gebruikte ik het woord 'Bliem' in plaats van vork ;)

Ik gebruik vaak het woord prakkedenken (prakkizeren)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100