worden monumenten gebouwen wel eens verplaatst?

ik weet het van het openlucht museum.
daar staan er wel.
maar gebeurt dat ook in steden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Het beste antwoord

Dit is de accijnstoren Alkmaar, was eigenlijk een belastingkantoor. Iedereen die hier de stad binnen kwam moest dokken.
Het kantoor werd in 1622 gebouwd maar vanwege het toenemende verkeer moest het 4 meter worden verplaatst. Gelukkig bleef de klok tijdens de verplaatsing gewoon dóór lopen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat gebeurt zeker.

Onlangs is nog een korenmolen verplaatst in de gemeente Beemster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Portiershuisje van het Olympisch Stadion in Amsterdam is 40 meter verplaatst, en gered van de sloop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is er ook eens een tankstation verplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In China is zo'n enorme dam gebouwd. Ongetwijfeld zijn daarbij ook monumenten uit stadjes verplaatst naar hoger gelegen gebieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn voorbeelden van extreem rijke Amerikanen die in de beginjaren van de 20e eeuw een compleet kasteel in Engeland of Schotland kochten en dat steen voor steen lieten afbreken en die stenen nummerden , om dat kasteel in Amerika weer op te bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tempels van Aboe Simbel zijn verplaatst in verband met de aanleg van de Aswan Dam. Dit was tevens de reden dat de Unesco met de werelderfgoedlijst is begonnen.