Veiligheid op de weg en op het water, heeft iemand een goed idee?

Een klein experimentje in crowdsourcing: Ik ben op zoek naar goede ideeen voor de verbetering van de veiligheid op de weg (en dan met name de snelweg) en het water. Heb jij nog een simpel of complex idee dat bruikbaar is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (2)

Heel simpel, zorg voor een mechanisme waarmee autodeuren automatisch ontgrendelen als je te water raakt. Dat scheelt kostbare tijd bij een bevrijding.

Ook een goede verlichting (soms 'licht' het zo voor de hand) draagt bij aan verkeersveiligheid. Ik reed onlangs van Groningen naar Rotterdam en tot Utrecht kom je geen lantaarnpaal tegen.
13 jaar geleden
Snelweg: gescheiden banen maken, 1 deel voor hardrijders die een flinke afstand gaan afleggen (bijvoorbeeld van Amsterdam naar Utrecht en dan zonder afslagen tussenin), en 1 deel voor degenen die wel ergens tussendoor willen afslaan en dan ook minder hard mogen rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nou precies wat op de Randweg Eindhoven en de Rondweg Den Bosch gedaan is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha! Ik ben geen automobilist, maar dit leek me een vrij voor de hand liggende manier - zelfs in dit kleine landje hebben we toch mensen die lange stukken rijden. Werkt het een beetje goed daar, weet je dat? Of is het nog te recent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt in elk geval heel goed tegen de files, verder zijn ze allebei pas een paar maanden open. Ik heb nog geen ongevallen-analyses voorbij zien komen. Maar als er minder opgetrokken en geremd wordt, zullen er ook wel minder ongevallen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En minder wisselen van strook door de hardrijders ;-)