Is hetwelke zin is juist?

Is het

She hasnt heard from him IN years

Of

She hasnt heard from him FOR years

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn leraar zweert dat het FOR is, ik ben het er echter niet mee eens ook integer staat vol met IN

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook internet staat vol met IN bedoel ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Je leraar heeft gelijk, voor zover hij het heeft over correct Brits Engels. Internet staat uiteraard niet vol met Brits, maar Amerikaans Engels, en zelfs de meeste Britten spreken niet 100% correct Engels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx, je hebt gelijk

Andere antwoorden (4)

Het is IN years. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
She hasn't heard from him in years.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is te vergelijken met; ze heeft jaren geleden niets van hem gehoord, of; ze heeft jaren niets van hem gehoord.
For years betekend jaren geleden, dat zou hier betekenen
dat het jaren geleden was dat ze niets van hem hoorde (maar de laatste jaren wel)
Als ze al jaren lang niets meer van hem gehoord heeft, tot (op heden misschien wel)dan is het in years.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt niet, de constructie 'for ' betekent 'gedurende die tijd' en niet 'zo veel tijd geleden'.
How long ago IN years hasn't she heard from him?
(Hoeveel jaren heeft zij niets van hem gehoord?)

It has been FOR (many) years now.
( Het is vele jaren geleden )