waarvoor dient het net dat je soms boven de snelweg ziet onder een hoogspanningskabel?

ze hebben bijv. bij hoogkerk bij groningen sinds deze week een soort steiger aan bijde kanten van de weg gezet met een net ertussen onder de stroomkabels langs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Het beste antwoord

Bij ons in Drenthe hebben ze vorig jaar veel hoogspanningskabels vervangen.
Als eerste stonden er de steigers met die netten en toen die allemaal geplaatst waren zijn ze pas begonnen met het vervangen van de kabels.
Eerst de veiligheid zeker stellen en dan met de klus beginnen.
Het net is dus puur om de kabels op te vangen zodat ze hoe dan ook nooit op de weg kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat net vangt de kabels op als ze tijdens het onderhoud onverhoopt breken.
13 jaar geleden
tegen de dode vogels die vallen