Waar mogen bromfietsers rijden en waar niet?

21 september heb ik mijn bromfiets praktijkexamen. Voor mijzelf is er een snorfiets aangeschaft dus ik heb mij vooral in alle stress gefocust op de reglementen op de weg voor een snorfiets.
Maar het praktijk afrijexamen gaat per bromfiets en nu ken ik de regels voor de bromfiets niet heel goed in de praktijk. Verplicht fietspad mag je zeker niet berijden maar waar dan wel?
Als de autoweg en fietspad gescheiden is van elkaar middels een berm moet je dan gewoon op de autoweg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Antwoorden (2)

Inclusief boetebedragen.

Binnen de bebouwde kom moet een bromfiets op de rijbaan
rijden, tenzij er een verplicht fiets/ bromfietspad is.
Buiten de bebouwde kom rijdt hij op het verplicht fiets/
bromfietspad.
Inhalen moet links (ook een auto moet links worden ingehaald),
behalve bij een linksafslaand voertuig.
Rijden op het fietspad of een fietsstrook (met doorgetrokken
streep) waar dat verboden is: € 50,-.
Rijden op de rijbaan waar een verplicht fiets/bromfietspad
is: € 50,-.
Niet op de rijbaan rijden waar geen verplicht fiets/ bromfietspad
is: € 50,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor twee euro kun je onbeperkt theorie oefenen online hier op deze site, 12 maanden lang, ook voor je autorijexamen trouwens. je kunt er ook complete examens doen. Ik heb dit eerder gedaan dit jaar toen mij mijn rijbewijs werd ingenomen en had maar paar fouten... Het leert ontzettend makkelijk en ik ben er erg over te spreken.