Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen een stoplicht met een pijl naar boven en een stoplicht met gewoon een stip, ze gaan toch allebij recht door??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
7.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Dat klopt in zoverre geen verschil dus, vaak wordt een pijl rechtdoor gebruikt op locaties waar je ook een pijl voor links of rechtsaf hebt. Om meer duidelijkheid te scheppen denk ik.

In rotterdam zie ik dat niet echt, in delft zie ik dat heel vaak.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Meestal als je die ziet is het een pijl naar links of rechts
of er deze zijn ook aanwezig. Geeft in elk geval dat de richting aan die kan rijden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
om aan te geven dat de afslag naar rechts gewoon genomen mag worden.
Een stoplicht met stip geldt ook voor rechts -links afslaan.
Een stoplicht met alleen een pijl zou er op kunnen duiden dat er wel een weg naar rechts is, maar dat die niets met het stoplicht te maken heeft
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Een pijl in het verkeerslicht geldt voor de aangegeven rijrichting. Het verschil met een rond verkeerslicht is dat je bij een verkeerslicht met pijl géén andere verkeersstromen hoeft te verwachten in de door jou te volgen richting.
Bv.:
bij rechtdoor: géén afslaand tegemoetkomend verkeer
bij rechts af: géén rechtdoorgaande bestuurders op naastgelen fietspad of VOP (voetgangersoversteekplaats)
bij links af: géén rechtdoorgaande tegemoetkomende bestuurders op de rijbaan of naastgelegen fiets- / bromfietspad of VOP
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verkeerslicht met pijl betekent dat je vrij baan hebt bij groen in de richting van de pijl, maw je hebt geen last van kruisend verkeer.
Verkeerslicht zonder pijl- je mag rijden maar moet rekening houden met eventueel ander (kruisend) verkeer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding