of grotere/ zware scooters harder mogen mede dat in het buitenland dit wel het geval een hogere snelheid heeft

nederland heeft als enige een maxi snelheid heeft wat kan leiden tot ( ernstige ) ongelukken met name achteropkomend verkeer

Toegevoegd na 37 minuten:
ik heb een kimco grand dink en weegt 145 kilo dus moet goed uit kijken met bochten maken anders zou ik best s om kunnen vallen ik bedoelde daarstraks dit te zeggen met grote scooter er zijn er 3 soorten van (is mij verteld) motor snor en brom scooter dat laatste valt mijn scooter onder vaak hoor ik nou meneer u gaat hier de snel weg op dan zeg ik huh nee dan zal ik maar niet doen .. dan volgt mijn uit leg ook met navigatie is t goed te doen maar beter eerst snel wegen en fiets paden( (navigatie garmin 250) uit schakelen groeten a

Toegevoegd na 41 minuten:
mijn scooter loopt ongeveer 50

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Antwoorden (3)

Bedoel je dan bromscooters of motorscooters?

In Spanje hebben bijv. 50cc bromscooters dan in NL meer vermogen omdat ze anders de berg niet opkomen.

Volgens mij kunnen ze in bepaalde landen ook beter overweg met scooters dan hier in NL.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alsnog zijn deze begenst met een max snelheid, aleen meer vermogen, dus zoals gezecht is dat je makelijker met 2 persoone op dat ding de heuvel op komt.

maare, in denemarken mogen brommers ( ondanks de ruimte) daar niet harder als 25 Km/h ( gehoort van famielie die al 10 jaar in dat land woont)

maar ook bij mij de vraag gaat het nouw om eem motor scooter of een 45Km/h ding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewicht heeft niets met snelheid te maken. In Nederland is er een onderscheid vwb de motorinhoud van een scooter/motor mbt de plek op de weg/fietspad wat een deel van de ongevallen al uitsluit.
Een motor van 250 kg is net zo eenvoudig te bedienen/berijden als een bromfiets zolang je maar in beweging bent en je geen onverwachte bewegingen maakt. Als je het niet veilig vindt zou je ook kunnen overwegen retroreflecterende kleding te gaan dragen.