Waarom zijn de tonen van een ambulance in Drenthe anders dan in de randstad?

Onlangs was ik in Drenthe op vakantie en hoorde daar een ambulance rijden. De tonen van de sirene (3 tonig) waren echter anders dan wat ik in de randstad gewend was.
Is mijn waarneming correct? Waarom is er een verschil?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Per 1 maart 2010 worden nieuwe voertuigen van politie, brandweer en ambulance uitgerust met een nieuwe 2 tonige sirene. Alle drie de disciplines krijgen dus dezelfde sirene.

De sirene wordt niet bij de oude voertuigen vervangen, maar de nieuwe wordt pas opgebouwd, als er een nieuw voertuig geleverd wordt.

Kan dus zijn dat je in de Randstad gewend bent aan de oude sirene en in Drenthe in aanraking bent gekomen met de nieuwe sirene.
AlphaLimaSierra