Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zebrapad vraagje

bij m'n moeder in 't dorp zijn nu zebrapaden en die zijn tussen de witte strepen rood en ook tot een meter ernaast wat is hier de gedachtegang erachter ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je de straatnaam en de naam van het dorp geeft, kunnen we de zebra bekijken in Google Street View.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hofsingel in maasland
Cryofiel
13 jaar geleden
Helaas is Google Street View daar nog niet geweest.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veilig Verkeer Nederland zegt daarover:
"De kleur van de ondergrond is niet vastgelegd. Als de rijbaan van zwart asfalt is, kan een zebrapad bestaan uit witte strepen op een zwarte ondergrond. Om de zebra beter te laten opvallen is het ook toegestaan ter hoogte van de zebra de ondergrond een andere, opvallende kleur te geven, bijvoorbeeld rood. De strepen zijn wel altijd wit. "
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoeentje hebben we hier ook, maar dan met blauw tussen het wit. Misschien omdat ze dan nog beter opvallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de zebrapaden met rode strepen mag men niet oversteken als er een bus of tram aankomt.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Lijkt mij ook, suggestief. Net als de groene strepen tussen de twee banen van autowegen e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zat men in z'n maag met een enorme voorraad rode wegenverf.
Nee, even serieus, rood valt beter op en is tevens een waarschuwing voor gevaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens de officiele benaming is , voetgangers oversteekplaats of kortweg V.O.P.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wist ik wel dat het zo heet,
maar voor de meeste mensen was dit wat duidelijker dacht ik
vooral voor mensen die veel taalvauten maken

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding