A9 knoppunt velzen richting Haarlem

waarom is bij knoppunt Velzen een 2 baans invoegstrook er 1 (altijd in het weekend) afgesloten en een max snelheid van 90 ?
er zijn geen werkzaam heden
waar is dit goed voor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Antwoorden (2)

Voor een echt goed en duidelijk antwoord zou je het beste met de wegbeheerder Rijkswaterstaat contact kunnen opnemen. Zij kunnen het beste vertellen waarom ze zo'n constructie bedacht hebben.

Op hun site kun je eenvoudig een formulier invullen en het op die manier aan ze vragen, maar een telefoontje naar 0800-8002 wordt ook altijd heel vriendelijk beantwoord weet ik uit eigen ervaring toen ik eens belde om te informeren naar een plaatselijke situatie bij mij in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van de waterstaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx Stippel...ik ben zelf niet zo bekend bij Velzen, vandaar maar een algemene verwijzing naar de wegbeheerder!
Als je bedoelt de plek waar de A22 de A9 opgaat is dat wel te verklaren.

Invoegen op een 2 baansweg gebeurt eigenlijk altijd met 1 invoegstrook. Deze strook is tijdens de laatste aanpassing aan de A9 erbijgezet omdat de vluchtstrook toen klaar gemaakt is als Spitsstrook. De rechter strook kan dan dus direct de spitsstrook op die daar ook precies begint.
De andere strook kan dan gewoon de normale rechterstrook op.

Echter onze heren end ames politici hebben bepaald dat het in gebruik stellen van deze strook via een procedure moet en dit kan zomaar een paar jaar duren. De strook is dus klaar voor gebruik, wij staan elke dag vet in de file, maar vanwege procedures die een paar jaar duren mogen we hem niet gebruiken.