Mogen dove mensen deelnemen aan het verkeer?

Immers horen ze niet op dat moment als ze bv. op de fiets zitten als er een auto achter hen rijdt bv. En als ze auto rijden, lijkt me het ook niet zo handig. Maar mogen dove mensen überhaupt zelfstandig deelnemen aan het verkeer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.1K

Het beste antwoord

ja, mijn neef is doof en heeft z'n rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dove mensen mogen gewoon aan het verkeer deelnemen. Ook in de auto of op de motor, als ze hun rijbewijs hebben behaald. Voor dove mensen is het nog belangrijker, dan voor de overige verkeersdeelnemers dat ze enorm goed kijken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Regelmatig zie ik een man fietsen met een duidelijk zichtbaar bordje SH achterop, en een grote spiegel op zijn stuur. Zo kan hij zien wie er achter hem zit, en degene die achter hem is begrijpt dat hij slechthorend is.
Amadea
13 jaar geleden
Mijn moeder was doof en reed 25 jaar perfect auto, ze moest wel extra opletten, maar was daar helemaal op getraind, ging perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Het is zo natuurlijk dat je altijd goed kijken moet met in de achteruitse spiegel enzo. Ook als je wel horen ken en of je niet horen ken. En is natuurlijk niet zo verschil met of je bent doof en of je hebt de eipot op je oren of de wakman en of je met in de auto heel hard de BONKBONKBONK! muziek aan, want dan hoor je ook verder toch niks en dan mag je ook op de verkeerdeelneming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ben je nu P. Kouwes aan het imiteren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou nee, ik doe gewoon dat de vraag met antwoord krijgt.
Geen probleem.
Natuurlijk kan deze groep bestuurders geen sirenes of andere geluiden horen, maar daar staat tegenover dat ze vaak een heel goede kijktechniek hebben ontwikkeld en sneller reageren in/op een veranderend verkeersbeeld.