Zijn Vespa scooters echt zo goed en de meerprijs waard?

Een goede (snor)scooter kost rond de 1.600 euro. Dan heb je een kunststof scooter van m.i. goede kwaliteit. Ik oriënteer me op een nieuwe en zie tegenwoordig voornamelijk Vespa rijden, maar die beginnen bij 2.600.

Zijn Vespa scooters de meerprijs nou echt waard? Zijn ze technisch beter, minder storingsgevoelig of waardevaster, of is het een gewone scooter en koop je een Vespa vooral voor de naam en 'om er bij te horen'?

Wat zijn nou de argumenten om voor een Vespa te kiezen?

13 jaar geleden
in: Vervoer
4.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als reactie want ik weet niet direct een antwoord op je vraag.
Of een vespa beter is kan je alleen achterhalen met behulp van testrapporten en een uitgebreide proefrit op diverse keuzes.
Er kan , net als bij auto's, best wel een groot kwaliteits verschil zitten.
Vooral de stijfheid van een frame en daarmee de wegligging zijn van belang...en uiteraard de kwaliteit van remmen, schokdempers ed.
Ook banden kunnen verschillend zijn maar dat is natuurlijk simpel te verhelpen. Gewoon een andere band met meer grip laten leggen om de wielen.
paulus811
13 jaar geleden
Hi Reinier, dank voor je reactie Ik hoop op antwoorden/reacties met concrete argumenten waarom men voor een Vespa gekozen heeft. Helaas zijn er geen testrapporten (of ik kan ze niet vinden) en idd zijn banden ook belangrijk.

Het beste antwoord

Kijk eens op onderstaande link!

http://kymcotourclubnederland.messageboard.nl/viewtopic.php?p=31819
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het gaat niet om beter, het gaat om het merk, het model, de andere popiejopies die erop rijden.

Alleen maar voor je eigen imago.

Je komt even snel van a naar b.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je betaalt voornamelijk voor "het merk" , heb zelf een keeway en die bevalt me beter dan de peuschrott die ik hiervoor reed, altijd dat gezeik met de electronica...