Ik heb een bromfiets maar kentekenplaat moet dat?

, oldtimer : solexje gekocht en verzekering is inorde magk hier mee de baan op of moet ik een kentekenplaat hange,n geel bordje ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (6)

Ja, ook daarop een kentekenplaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker, op alles wat motorisch wordt aangedreven moet volgens de wet een kentekenplaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Drie maal scheepsrecht:) Ja dat moet.

Als dat er nog niet opzit moet je je brommer eerst laten schouwen bij een garage. Daarvan wordt een rapport opgemaakt met alle gegevens en daarmee kan je een kenteken aanvragen bij bijvoorbeeld het postkantoor. Kosten komen gemiddeld op een totaal van €100,-.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat moet.
Sterker nog, je moet naast de plaat ook nog een kenteken op jouw naam gesteld hebben voor 't Solexje, voordat je de baan op kunt.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bromfietsen zijn kentekenplichtig
Alle bromfietsen, scooters en snorfietsen in Nederland moeten verplicht een kentekenbewijs en kentekenplaat hebben.

Een kenteken aanvragen voor een oldtimer bromfiets gaat niet altijd van een leien dakje.
Moet je aanvragen via de R.D.W. (Rijksdienst voor het Wegverkeer).
De brommer zal eerst goedgekeurd moeten worden, maar de eisen zijn zeker niet altijd even duidelijk.
Althans zeker bij oldtimers, is het bij elke bromfiets weer de vraag, of alles volgens het RDW-boekje is. Een vervelend detail is, dat lang niet alles in het boekje staat beschreven.

Hier vind je alvast een lijstje met technische eisen waaraan elke brommer moet voldoen.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/tweewieler/32116-oldtimer-bromfiets-kenteken-aanvragen.html

En hier een link speciaal over oldtimerbromfietsen
http://berrie_van_mier.infoteur.nl/specials/oldtimer-bromfietsen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al is aangegeven moet de solex worden geschouwd, waarna er een kenteken kan worden aangevraagd.

U zegt dat de verzekering nu al in orde is. Ik waag dit te betwijfelen. Zonder kenteken kan uw solex, die hoogstwaarschijnlijk straks als snorfiets gezien gaat worden ( hangt van de constructiesnelheid af), helemaal niet verzekerd worden.
AlphaLimaSierra