Dat is een te algemene vraag om goed te kunnen beantwoorden.

De ene krijgt andere doelen voor zijn auto en heeft daarom een grotere of juist kleinere nodig. Dan is hij al aan vervanging toe als hij nog maar een jaar oud is (b.v.)

De ander vervangt hem pas wanneer hij de geest gegeven heeft.

In de regel, als je een auto enkel nodig hebt om van A naar B te komen is de goedkoopste optie hem helemaal oprijden, tenzij je een brandstofslurper hebt.

Doet een auto het nog goed, maar is hij afgeschreven zodat jij er nog maar 300 euro voor krijgt, moet je nuchter zijn en hem houden of aan je zoon geven.

Maar nogmaals wat zijn je referentiekaders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig mee eens, overweging wordt toch vaakt gemaakt op emotionele gronden er zijn maar weinig mensen die puur zakelijk overwegen en puur naar economische / technische levensduur kijken !

Andere antwoorden (10)

Dat hangt er van af wat voor auto het is.
Wat voor motor er inzit, en hoeveel kilometer de auto gereden heeft. En of hij schade heeft.

En als de emotionele waarde van de auto bij jou erg hoog zit, is hij nooit aan vervanging toe, hooguit aan reparatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet te zeggen want dat verschilt per persoon; bij de een is dat als er een nieuw model verschijnt en bij de ander wanneer hij door zijn assen zakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je weet dat je auto niet door de keuring gaat komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een andere wilt en er genoeg geld voor hebt.
Mijn vriend zij gisteren (hij heeft een 2 l. Mazda, die meestal in de garage staat), ik zou wel eens een andere auto willen hebben. Ik vroeg hem: wat vind je van een BMW. Hoe zo zei hij, krijg je daar 5 jaar garantie op? Zeker niet als je hem tweede hands koopt zij ik. Ben benieuwd wat hij koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een onvermijdelijke/noodzakelijke reparatie zijn geld niet meer waard lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je auto niet door de A.P.K komt, en dat de reperatie
kosten heel erg hoog zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is moeilijk, denk dat je moet kijken wanneer deze voor jou nog voldoet! Of wanneer er veel kosten aan gaan komen welke niet meer rendabel zijn en waarvoor je makkelijk een nieuwere/betere auto voor terug krijgt. Ook dat is natuurlijk moeilijk te zeggen met een tweede handse auto. Ga gewoon op je gevoel af om een auto te gaan vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de reparatiekosten hoger worden dan de auto waard is .
En dat de vooruitzichten voor de auto nog hogere kosten met zich mee brengen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een emotionele waarde aan je auto hecht kan je er ontzettend lang mee. Alles kan je repareren (of gerepareerd worden) de roest kan je lassen, de motor vervangen of reviseren, zelfs voor niet meer leverbare onderdelen is er altijd wel een oplossing.
Mijn auto van '69 is al meerdere keren compleet rerestaureerd.. alles is al eens vervangen en gerepareerd. Dus in feite is deze nooit aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je dat is merk en motor afhankelijk.
Een bestuurder voelt zijn eigen auto het beste aan.
Maar ik denk altijd zo , als ik bij een hoge km stand , meerdere kuren krijgt en meer geld kwijt begin te raken dan dat die eigenlijk nog waard is doe ik hem weg.

Maar je meot het gewoon allemaal beetje afwegen.