Is een geldige nieuwe rijbewijs document ook geldig als europese legitimatie bewijs?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (3)

Een rijbewijs wordt in Nederland meestal wel geaccepteerd als legitimatie maar is officieel geen legitimatiebewijs. Sommige Nederlandse rijksinstellingen accepteren hem om die reden dan ook niet als legitimatie.
In de rest van europa is het ongeveer hetzelfde. Officieel is het nog steeds geen legitimatie maar wordt wel regelmatig geaccepteerd.

Toegevoegd na 37 seconden:
Een europees legitimatie is de identiteitskaart. Voor de wereld is een paspoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op je werk een kopie moet inleveren van je legitimatie bewijs mag dat geen rijbewijs zijn dus ik denk het niet. Bij het afhalen van pakjes etc mag het weer wel. Waarschijnlijk als het belangrijk is niet en anders wordt het wel gedoogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak geldt het wel als officieel legitimatie bewijs kijk ook maar naar de verkiezingen bijvoorbeeld. Echter je geboorteplaats staat er niet op vandaar dat er op je werk gevraagd wordt naar je ID of paspoort.