Waarom zijn de VZA Ambulances in Amsterdam Wit met oranje?

Toegevoegd na 13 minuten:
Als uitleg van mijn vraag wat ik eigenlijk bedoel: Iedere Ambulance in Nederland hebben zo'n felle gelige kleur. Maar zo' Ambulance in Amsterdam niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.3K

Antwoorden (3)

Het zou kunnen zijn omdat A'dammers graag opvallen/afwijken van het gangbare.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ambulances zijn er in verschillende kleuren. Iedere regio heeft zo zijn eigen kleuren. Meestal wel iets in wit, oranje en geel. Alleen de sirene is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze dan lekker opvallend zijn en dat is toch de bedoeling?