Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik rij nu in de randstadrail (soort tram) met een kapotte kaartjes machine, mag ik nu legaal zwart rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
945

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als er geen kaartjesknipper rondloopt wel. Anders zou ik het even bij hem/haar melden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
legaal zwartrijden bestaat niet, maar overmacht is overmacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er geen enkele manier is om je reis te betalen (bijv bij de chauffeur of het instapperron) mag je zonder te betalen reizen. Dat is overmacht. Net als bijv alle betaalautomaten in een straal van 600 meter van je parkeerplek niet werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit mag niet. Ben even het wetsartikel kwijt maar is hetzelfde als parkeren bij een parkeerautomaat als deze kapot is. Heb daar een keer een bekeuring voor gehad en heb dit voor laten komen en verloren. Het komt er neer, dat je een ruimte (parkeerplaats) gebruikt waar je voor moet betalen en dan maakt het niet uit of je niet wilt betalen of niet kunt betalen. jij maakt nu een rit waar je wettelijk gezien voor moet betalen dat jij dat niet kunt(kaartjesmachine kapot) staat daar los van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Legaal niet. Meestal moet je even contact opnemen met de maatschappij(alsof je daar tijd voor hebt). Als je aan degene die het controleert meld dat het niet kan, zodra je instapt, maken ze er meestal geen probleem van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding