Ik rij nu in de randstadrail (soort tram) met een kapotte kaartjes machine, mag ik nu legaal zwart rijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (5)

Als er geen kaartjesknipper rondloopt wel. Anders zou ik het even bij hem/haar melden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
legaal zwartrijden bestaat niet, maar overmacht is overmacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als er geen enkele manier is om je reis te betalen (bijv bij de chauffeur of het instapperron) mag je zonder te betalen reizen. Dat is overmacht. Net als bijv alle betaalautomaten in een straal van 600 meter van je parkeerplek niet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit mag niet. Ben even het wetsartikel kwijt maar is hetzelfde als parkeren bij een parkeerautomaat als deze kapot is. Heb daar een keer een bekeuring voor gehad en heb dit voor laten komen en verloren. Het komt er neer, dat je een ruimte (parkeerplaats) gebruikt waar je voor moet betalen en dan maakt het niet uit of je niet wilt betalen of niet kunt betalen. jij maakt nu een rit waar je wettelijk gezien voor moet betalen dat jij dat niet kunt(kaartjesmachine kapot) staat daar los van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Legaal niet. Meestal moet je even contact opnemen met de maatschappij(alsof je daar tijd voor hebt). Als je aan degene die het controleert meld dat het niet kan, zodra je instapt, maken ze er meestal geen probleem van.