In welke versnelling kun je het best met je auto over een glad wegdek rijden? (25 - 35 km p/u)?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben niet in het bezit van winterbanden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.8K

Het beste antwoord

He, he... Let niet op de andere "snorfietspiloten" de 3e versnelling is op die snelheid 't beste. Grip en juist tractie zijn belangrijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Zou ook mijn keuze zijn +. Ik ben overigens een snorfietspiloot en die heeft maar 1 versnelling!

Andere antwoorden (6)

zelf zet ik hem altijd in de 2 als je dan een beetje gas geeft slippen je banden niet zo snel weg
ik zou als ik jouw was wel winterbanden onder je auto zetten

Toegevoegd na 2 minuten:
je hebt ook meer tractie zodat je niet snel vast komt te zitten als je bijvoorbeeld ergens staat te wachten en de straat daar is niet goed schoongemaakt kun je er sneller uitkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie wegrijdt op een glad stuk weg kan de auto het beste in de tweede versnelling zetten. Dit zorgt ervoor dat de wagen niet abrupt naar voren schiet en in de slip terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wegtrekken in je 2,en gewoon 30 a 40 km in je 3e versnelling.
Maar altijd je situatie aanpassen naar de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd een versnelling meer nemen als dat je normaal doet. Rij je op die plek normaal gesproken in de 3e versnelling, dan doe je het nu in zijn 4e versnelling. Hierdoor is er minder traktie van de banden en dus minder mogelijkheden om in de slip te geraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
optrekken in de eerste, voel je gelijk of je grip hebt, schakelen naar de tweede en afhankelijk van de wegomstandigheden (bochten/drempels ed) door naar zijn drie. Bij sneeuw niet rijden op het al platgereden weggedeelte maar het liefst er iets naast.
Winterbanden zijn top, maar geven velen ook een vals gevoel van veiligheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje afhankelijk van de auto. De kunst is niet te veel vermogen over te brengen op het wegdek, zeker niet bij achterwielaandrijving, of je moet een volleerd autocoureur zijn. Bij 30 km/h zou ik minimaal in zijn 2 rijden en maximaal in zijn 3. Al de motor begint te stotteren in zijn 3, dan terug naar zijn 2. En rustig je koppeling op laten komen, dus geen abrupte bewegingen.