Als je gaat inhalen over een onderbroken streep en terug gaat over een ONonderbroken streep, bega je dan een verkeersovertreding ?

zo ja, wat is dan de overtreding ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
2.4K

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met het vooruit kijken. Je mag niet over een doorgetrokken streep rijden. Dus voor je ging inhalen had je dit moeten zien. Dus je begaat een verkeersovertreding: n.l. over een doorgetrokken streep rijden.
Wel geniale foto.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, je had moeten zorgen dat je voor de ononderbroken streep terug op je eigen helft was.
Leuke foto erbij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja; je had namelijk terug op je eigen helft moeten zijn voor de doorgetrokken streep begint. Bij wegmisbruikers laten ze ook regelmatig zien dat mensen hier een bon voor krijgen. (en idd: erg leuke foto)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je dan weer terug wilt, zul je moeten wachten tot er weer een "onderbroken" stuk wegdek komt.
Lukt dit niet i,v.m. bijvoorbeeld een tegenligger, dan kun je als de politie dit heeft waargenomen, een bekeuring krijgen.
Deze bekeuring kan zelfs uitgeschreven op grond van artikel 5, die inhoudt dat je de verkeersveiligheid in gevaar brengt, wat je je rijbewijs kan kosten.

Zie bron:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn twee varianten op dit verhaal, als je gaat inhalen over een onderbroken streep en je bent niet op tijd terug op je eigen weghelft, dus dat je terugkeert op je eigen weghelft over een doorgetrokken streep, dan is de verkeersovertreding dat je links van de doorgetrokken streep rijdt (RVV 1990 art. 76).
Uitzondering hierop is een doorgetrokken streep met rechts ernaast een onderbroken streep.