Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Worden de drukknopjes bij voetgangersoversteekplaatsen ook schoongemaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

47 jaar en nog nooit gezien, dus dat zal wel niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gebeurt dat eens in het jaar, dus reken maar dat ze heel erg vuil zijn. Ik zou het onder Maatschappij zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik zou de zin daarvan ook niet inzien.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ik heb het nog nooit gezien,dus ga er maar vanuit dat dit niet gebeurt. Er zullen dus heel wat bacterien opzitten. Vraag kun je bij verkeer of maatschappij zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze knopjes worden niet schoongemaakt. Dit betekent dus dat er een verhoogde concentratie bacteriën op zit. Maar we hebben natuurlijk ook de invloeden van moeder natuur die wel helpen met het bestrijden van deze micro-organismen, je hebt bacteriën die niet goed tegen warmte kunnen en je hebt bacteriën die niet goed tegen kou kunnen!

En voor de record,

9 van de 10 keer zitten deze knopjes er voor de sier en werken ze niet eens, niet meer drukken dus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het alleen noodzakelijk is als iemand bijvoorbeeld kauwgom in het knopje geduwd heeft (Heb ik wel eens gezien), of op een andere manier besmeurd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig gister gezien dat een verkeerslicht werd schoongemaakt; inclusief knopje. Het was wel de eerste keer in mijn leven dat ik dat zag, dus echt vaak zal het niet gebeuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit nog nooit gezien, maar zag vorige week in Bergen op Zoom de parkeerwachten de parkeerautomaten reinigen en desinfecteren. Die mensen hadden kennelijk niet veel te doen. Ze waren er met zijn tweeën mee bezig. Het kan dus nog wel gekker.

Bermbordjes bij snelwegen worden wel gereinigd (structureel) en waarschijnlijk verkeersborden ook indien nodig. Ik neem aan dat dit ook met verkeerslichten gebeurd als er onderhoud nodig is en de veiligheid is in het gedrang (het licht is niet te zien) of als het stoplicht is beklad.

Waarschijnlijk komt de vraag voort uit het feit dat in veel bedrijven deuren, koffieautomaten, toetsenborden, klinken, telfoonhoorns een tijd structureel werden gedesinfecteerd i.v.m. de Mexicaanse Griep. Je kunt echter beter zelf af en toe je handen goed wassen met gewone zeep om je te ontdoen van alle meelifters.

Daarnaast kan het erg gevaarlijk zijn om bacteriën structureel aan ontsmettingsmiddelen bloot te stellen. Doordat ze zo snel delen is er altijd kans op een mutatie in het DNA en het ontstaan van resistente soorten. Ik zou het daarom afraden om gewone dingen zoals bankjes, deurkrukken, leuningen, drukknopjes te ontsmetten. Zoiets is alleen nodig in ziekenhuizen, waar ze al veel last hebben van resistente schadelijke bacteriën. Laten we de in potentie onsschadelijke bacteriën niet ook nog eens resistent maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn poets beurten voor palen maar hoe vaak dat is daar heb ik ook geen idee van.
Maar als je uitgaat van het smerig zijn dan wordt het poetsen monnikenwerk. Dan mag je bij ieder paal wel een 24 uurs poetser zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE. Ik woon naast zo´n voetgangersoversteekplaats met stoplichten en heb het eens aan de reparateur gevraagd die het kastje aan de overkant van de straat moest bijstellen, na de sneeuw. `Het wordt NOOIT gedaan, nergens`, was zijn antwoord toen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding