Wat is de betekenis van de kleine ronde gele verkeersbordjes in Duitsland?

Diameter 30 cm, verticale streep in het midden, aan weerszijden van de streep een getal, bv 100|50 en de afbeelding van een tank.
Betreft het hier een snelheidsbeperking voor militaire voertuigen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

dat bordje geeft het gewicht aan wat er over de bruk, of duiker mag. 100 is 100 ton als er slechts 1 richting op gereden wordt. 50 is dan in jouw voorbeeld als er 2 richtingen op gereden wordt. 50 in jouw richting plus 50 in tegen gestelde richting is dan weer 100 totaal :o)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bruk = brug
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Cmon give this guy Best answer;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Cmon"
Nutteloze opmerking... Laat Melissa zelf beslissen :)

Andere antwoorden (2)

Ik meen me te herinneren dat deze bordjes voor het leger bedoeld waren, met de betekenis van de voorgaande antwoordgever.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laatste 2 antwoorden zijn samen correct
Met name 2 tanks tegelijk kan wat problemen geven. En daar er een koude oorlog was en in Duitsland zeer veel legermatriaal werd vervoerd heeft men deze bordjes in het leven geroepen.

Vroeger was het heel normaal dat je kilometers lange konvooien tegen kwam met zwaar materieel