Waarom kan ik na 30 jaar auto rijden nog altijd niet de breedte en de lengte van een auto goed inschatten?

En is daar een goede tip voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat als het na 30 jaar nog niet lukt... het zelfs met goede tips ook niet meer gaat lukken. sorry voor de negativiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cameraatje inbouwen op je achterbumper?

Het beste antwoord

Bij dit antwoord gaan we even een aantal duizenden jaren terug. Het wiel was destijds nog niet uitgevonden. De man ging op jacht en had een groot vermogen om te zien hoe groot een ding of plaats ervan was, alhoewel hij er niet vlakbij stond.
De meeste vrouwen hebben een beperkt ruimtelijk inzicht. De vrouw was altijd in de buurt van haar woonomgeving en hoefde niet aan ruimtelijk inzicht te doen, als zij haar woonruimte en kinders maar kon zien. Vrouwen kunen ook uitstekend tweedimensionaal zien, maar driedimensionaal zien vereist een groot ruimtelijk inzicht.
Mannen zijn beter in staat de derde dimensie, diepte, grootte e.d. te zien.
Dat jij dus de breedte en lengte van een auto niet kan inschatten, is eigenlijk heel normaal. Veel dingen kunnen aangeleerd worden, helaas niet alles.
Ik raad je aan om de antwoorden van de andere inzenders te harte te nemen en de auto groter en breder te zien dan dat hij uiteidelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je een meisje bent ??
Klinkt lullig, maar bij veel vrouwen is het ruimtelijk inzicht nu eenmaal niet zo best als dat van de (gemiddelde !!!) man. En regelmatig van auto wisselen maakt het er ook niet makkelijker op. Ik schat hem liever altijd wat te breed en te lang in, en met parkeren gaat dat dan ook prima, maar ik durf bijvoorbeeld voor geen goud het autootje in de nogal smalle, volle garage te zetten, wat mijn man altijd feilloos met de ogen dicht klaarspeelt.

Er zijn ook geen trucjes om jezelf dat aan te leren ofzo, of je moet een met schuimrubber afgezet oefenparcours kunnen regelen waarop je precies kunt leren hoe ver je kunt gaan, maar dan nog wordt het een trucje en geen inzicht. Er zit weinig anders op vrees ik, dan accepteren dat het gewoon je sterkste punt niet is.

Toegevoegd na 34 seconden:
(Er zijn dus ook mannen die het gewoon niet goed kunnen, en daar geldt het zelfde voor. Lastig, maar beslist geen schande).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen hebben nu eenmaal een slecht ruimtelijk inzicht.
Mannen zijn daar beter in, net als alles met cijfers.
Vrouwen hebben dat weer meer met letters. Wij zijn beter met taal en spreken daarom meer. De hersengebieden zijn dan ook bij mannen anders ingedeeld dan bij vrouwen.
Er zijn natuurlijk vrouwen met "mannenhersenen" die kunnen wat mannen ook makkelijker kunnen, nl. rekenen en technisch denken en ook omgekeerd. Er zijn ook mannen die goed schrijven en veel praten.Wij vrouwen kunnen ook niet gemakkelijk als bijrijder een plattegrond duiden, zonder dat je hem in de rijrichting draait. Dit is ook ruimtelijk inzicht, dat is bij vrouwen minder goed ontwikkeld als bij mannen. Jij hebt dus typische "vrouwenhersenen", dat betekent dat je ook nooit in staat zult zijn ruimtelijk inzicht aan te leren, je hebt het of je hebt het niet.
14 jaar geleden
Nou daar ben ik ook erg slecht in, en het blijft toch vooral ook een ding waar vrouwen inderdaad minder goed in zijn.
Weet niet wat voor auto je hebt en hoe oud hij is, maar wat mij uiteindelijk erg geholpen heeft is dat we nu een auto hebben die gaat piepen bij het achteruit rijden. Hij geeft dus een signaal zodra je achteruitrijdend ergens te dicht bij in de buurt komt. Voor mij een enorme hulp want dan kan ik even bijsturen. Werkt echt voor mij. Volgens mij hebben de meeste recente modellen( van de laatste vijf jaar) dit meestal wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het waarom is hierboven al uitvoerig behandeld. Als tip wil ik je meegeven je auto altijd breder in te schatten dan deze daadwerkelijk is, dat voorkomt een hoop blikschade.