waarom sluiten mensen niet aan in de file... de file is vaak langer dan nodig is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K

Het beste antwoord

Alleen de lengte van de file, uitgedrukt in kilometers is langer. Maar de lengte in tijd, of tijdvertraging, is minder als men meer afstand houdt.
Het is dus een goede zaak om in een file een beetje afstand te houden zodat je regelmatiger rijdt, niet de hele tijd optrekken en afremmen.

Wist je dat de meeste files ontstaan omdat er te weinig afstand wordt gehouden? Bij te weinig afstand tussen auto's moet er namelijk veel sterker worden afgeremd als er een andere auto tussen komt, en dat heeft dan ook weer gevolg voor de auto daar achter die te weinig afstand houdt, enzovoort. Dat is een soort harmonika beweging.

kijk daarvoor ook eens op http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Minder milieu belastend door minder vaak op te trekken en de linker voet rust te geven vanwege de continue spanning van het bedienen van de koppeling ( mits geen automaat natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
continu rijden stimuleerd doorstroming. Telkens optrekken en afremmen leidt tot extra afremmen achter je.

Daarnaast is het gewoon beter voor het milieu om continue snelheden aan te houden & rijdt het rustiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen toch om een uur of zes thuis zijn bij man/vrouw en kinderen ...

Daarom misschien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Vlinderr;

Je hebt wat mij betreft wel gelijk, maar ga het ze allemaal maar eens vertellen, wordt de file nòg langer....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik in de file terecht kom,dan laar ik mijn bus gewoon langzaam in de 2 doorsukkelen,hij is laag gegierd,dus zonder gas kom je steeds langzaam vooruit,dan ontstaat er soms wel wat ruimte met mijn voorganger,daar kunnen invoegers dan weer tussen,of uitvoegers van de andere baan,maar ik rij wel bijna steeds ,hetzij heel langzaam door,zonder steeds te hoeven remmen en koppelen,maar als je er te veel ruimte tussen laat wekt dat soms ook weer irritaties op,van het verkeer achter je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nu precies waaorom ik in het rijtje met vrachtauto's ga zitten. Er wordt weliswaar afstand gehouden. Maar deze rijbaan rolt altijd wel langzaam door. Terwijl de linker baan constand aan het optrekken en afremmen is...

Bovendien bespaar ik ook nog een hoop brandstof door stagionair met de vrachtwagens mee te rijden dan, wanneer ik constant moet optrekken en moet afremmen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Als je iedere seconde opnieuw moet optrekken dat word je daar nogal onrustig van. Mensen willen denk ik eerder rustig wachten tot ze weer een wat groter stukje kunnen rijden. Een file is al een bron van ergernis voor veel mensen, je wil daar niet ook nog extra stress bij hebben door steeds nog meer op scherp te moeten staan dan noodzakelijk.