Als we steeds minder wegen kunnen gebruiken door wegwerkzaamheden, waarom moeten we dan wel volle pond wegenbelasting betalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

We betalen ALTIJD het volle pond, ALTIJD, ook als we korting krijgen is dat wat je moet betalen het volle pond...
Belasting wordt niet per gelegde weg berekend, het is een potje waar de aanleg en onderhoud en de verbeteringen mee betaald worden... En dat is altijd het volle pond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Om die werkzaamheden te bekostigen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij valt dit reuze mee...

Dat de regering Rijkswaterstaat de opdracht heeft gegeven om nu ten tijde van crisis de geplande wegwerkzaamheden vooral niet uit te stellen. Ter voorkoming dat de grote en zeer specialistische wegenbouwers van ons land zouden kunnen omvallen. Wilt niet zeggen dat er daarmee steeds minder weg is om te gebruiken...

Oké...

De tunnels op de A73 zuid hadden pas op 1 januari 2008 klaar hoeven zijn. De ringweg bij Eindhoven ligt open om ervoor te zorgen dat met name de A2 weer gewoon 1 snelweg wordt. En tussen Amsterdam en Culemborg zijn ze volop aan het werk m.b.t. de verbreding van deze zelfde A2. En voor de rest kan ik me even geen wegen herinneren die open liggen. Althans de wegen die ik met enige regelmaat berijd. En los van een snelheidsbeperking op genoemde wegen kan ik me niet herinneren dat ik hier nu echt hinder van heb ondervonden...

Maar wees gerust, want de wegenbelasting staat op de nominatie om geschrapt te worden samen met de BPM in ruil voor de kilometerheffing...

Maar of je daar voordeliger mee uit ben is nog maar de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je straks meer wegen kunt gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al denk je dat je minder wegen kunt gebruiken er is altijd een mogelijkheid om ergens te komen. Ze kunnen ook ineens in heel Nederland alle wegen dichtgooien, moet je eens kijken wat er dan zal gebeuren.
Het geld gebruiken ze voor de wegen, omdat deze toe zijn aan vervanging, nieuwe wegen en bruggen aan te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste economische wet is nu eenmaal dat hoe schaarser een goed is waar veel vraag naar is, hoe meer je er voor moet betalen.
Maak je borst dus maar nat; het zal nooit meer goedkoper worden.