Mag je autorijlessen nemen bij verschillende rijscholen tegelijkertijd?

Ik rij nu bij een rijsschool, waar ik een pakket heb met rijexamen en alles erin. Mijn instructeur gaat er een maand tussenuit. Een maand niet lessen vind ik een beetje zonde aangezien ik zo snel mogelijk mijn rijbewijs wil halen. Rijden bij de andere instructeurs van dezelfde rijschool wil ik niet, daar heb ik al eens lessen van gekregen en dit is niet goed bevallen.

Nu wil ik dus toch die maand gaan rijden en ik ben ook wel benieuwd hoe het bij een andere rijschool eraan toe gaat.

Dus, mag je rijlessen nemen bij een andere rijschool als je al ingeschreven staat bij een rijschool?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
8K

Het beste antwoord

Natuurlijk mag dat! Waarom ook niet?

Net als met privéles Grieks - dat mag je ook een paar keer bij een andere leraar doen als je dat graag wilt.

Het is heel zinvol om je oefening niet te verliezen.

De grote vraag is of je er wat aan hebt. Je schrijft dat die andere instructeurs van dezelfde rijschool je niet bevielen - dan zou dat bij instructeurs van een *andere* rijschool nog wel eens een graadje erger kunnen zijn...

Maar goed, proberen kan geen kwaad, en ja, het mag.

Ik zou het overigens wel open aan mijn huidige instructeur vertellen, eventueel pas wanneer hij terug is zodat hij zich geen zorgen maakt dat hij jou kwijtraakt. Dat voorkomt dat je daarover scheve gezichten krijgt doordat hij zo zijn eigen reden bedenkt waarom jij "overspelig" was.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je bent vrij om te rijden waar je wilt, alleen lijkt het mij niet verstandig, aangezien je kans hebt met een andere lesmethode te maken te krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat mag. Je mag ook eerder examen aanvragen als je denkt dat je er aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag bij elke bakker brood kopen, van alle politieke partijen lid worden en je abonneren op alle dagbladen.
En je mag ook overal tegelijk rijles nemen. Het is jouw geld en gelukkig mag je daar mee doen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag, gewoon doen. Nog een tip, laat je examen alvast inplannen. Straks ben je zo ver en moet je nog anderhalve maand wachten op het examen. Kost je weer een hoop duiten om in die anderhalve maand "bij te blijven".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou dat niet mogen?

Daar ben je helemaal vrij in. Je mag ook rijlessen nemen als je al je rijbewijs hebt. (Doen sommige mensen als ze lang niet gereden hebben)